landschap hoofding 1

Waar zoekt u naar?

Graag uw suggesties !

Heeft u ergens een foutje ontdekt?
Zocht u iets wat u niet vond op onze website?
Heeft u suggesties voor nieuwe toepassingen op onze website?

Bezorg ons uw feedback en help ons
om deze site te verbeteren!

Een defect of een beschadiging aan de openbare verlichting kan je melden via een specifieke website van Fluvius of via de straatlampentelefoon: 0800 6 35 35.

Opgepast: niet alle lampen zijn gelijk.

Fluvius staat in voor de lokale openbare verlichting in steden en gemeenten.

Het onderhoud van de verlichting langs gewestwegen gebeurt zowel door Fluvius als door het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), afhankelijk van de afspraken in je stad of gemeente.

Op de lichtmast kun je zien wie de verlichting beheert (gele stickers voor Fluvius en witte stickers of cijfermarkeringen voor AWV).

Defecten aan lampen onder beheer van AWV kun je melden via www.meldpuntwegen.be of via het gratis nummer 0800 122 66. 

Wat is een gemeentelijk ruimtelijk structuurplan (GRS)?

Sinds het opstellen van het ‘Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen’ is een nieuwe impuls gegeven aan het planologisch beleid in Vlaanderen. De decreetgever verplicht de provincies en de gemeenten op hun beurt een structuurplanningsproces in gang te zetten en een gemeentelijk ruimtelijk structuurplan op te maken.

Het Gemeentebestuur van Roosdaal heeft ‘Mens en Ruimte’ gevraagd een Ruimtelijk Structuurplan voor de gemeente op te maken. Dit kadert in een nieuw planologisch beleid. De goedkeuring van het “Decreet houdende de Ruimtelijke Planning” van 24 juli 1996 vormt een juridische basis voor het uitwerken van ruimtelijke structuurplannen op Vlaams, provinciaal en gemeentelijk niveau. Het opstellen van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen, goedgekeurd bij Besluit van de Vlaamse Raad van 23 september 1997 schept de overkoepelende visie op het Vlaamse niveau.

Het Gemeentelijk Ruimtelijk Structuurplan zal het nodige ruimtelijk integratiekader vormen waarbinnen de uiteenlopende visies over, aanspraken op en behoeften aan ruimte vanuit de verschillende sectoren tegen elkaar worden afgewogen en op elkaar kunnen worden afgestemd. Het zal de duurzame ruimtelijke ontwikkeling, die moet worden afgestemd op de draagkracht van de bebouwde gebieden en de open ruimte, begeleiden.

In tegenstelling tot bij de klassieke eindtoestandplannen (A.P.A.’s, B.P.A.’s en Gewestplannen) is het bij het Ruimtelijk Structuurplan niet de bedoeling de toekomstige ruimtelijke structuur definitief vast te leggen. Als beleidsplan is het - doelgericht en procesmatig - continu, mits mogelijkheid tot bijsturing - actiegericht, in functie van realisaties, en - het zoekt de relatie tussen het ruimtelijke ordeningsbeleid van Roosdaal en de socio-economische, ecologische, mobiliteits- landschappelijke, industriële, distributie-planologische en andere ontwikkelingen.

In ons Documentenloket kan je terecht voor het downloaden van:

 

krul contactDienst Ruimtelijke Ordening

Brusselstraat 15, 1760 Roosdaal
Tel 054 89 13 30
ruimtelijkeordening@roosdaal.be

Gewestplannen zijn bestemmingsplannen die op het einde van de jaren 1970 voor het volledige Belgische grondgebied zijn gemaakt (48 in totaal). Een gewestplan legt de algemene bestemmingen vast van de verschillende delen van het grondgebied zoals wonen, industrie, landbouw, parkgebied,...

Roosdaal valt binnen het gewestplan ‘Halle-Asse-Vilvoorde’ dat definitief werd goedgekeurd op 7 maart 1977.

Op dit moment maakt men geen gewestplannen of gewestplanwijzigingen meer. Tegenwoordig legt men bestemmingen vast in ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's). De bestaande gewestplannen blijven echter bestaan en blijven geldig tot ze worden vervangen door een ruimtelijk uitvoeringsplan.

Stedenbouwkundige verordeningen leggen een aantal algemene stedenbouwkundige regels vast. Deze regels kunnen heel divers zijn: kwaliteit van gebouwen, vergunningsplichtig stellen van bepaalde werken, lasten bij het uitvoeren van vergunningen, enzovoort. De stedenbouwkundige verordeningen vervangen de vroegere bouwverordeningen en verkavelingsverordeningen.

Ze kunnen opgemaakt worden op gewestelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau en zijn dan respectievelijk van toepassing op het gehele of gedeeltelijke grondgebied van het gewest, de provincie of de gemeente.

De voorschriften van een stedenbouwkundige verordening die uitgaan van een hoger overheidsniveau hebben steeds voorrang op de voorschriften van een verordening van een lager overheidsniveau.

Een verordening van een lager overheidsniveau kan extra voorschriften opleggen en dit conform de voorschriften van een verordening op hoger niveau.

Vastgestelde verordeningen

Ontwerpverordening ‘Gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake lasten bij omgevingsvergunningen’

Vanaf 1 januari 2024 moet de gemeente een stedenbouwkundige verordening hebben om financiële lasten te kunnen opleggen bij omgevingsvergunningen voor stedenbouwkundige handelingen en voor het verkavelen van gronden.
Dit wil zeggen dat het huidige belastingsreglement voor het oprichten van meergezinswoning dient omgevormd te worden naar een stedenbouwkundige verordening. Ook de lasten uit de gemeentelijke verordening voor bouwen en verkavelen worden overgenomen in de nieuwe verordening. De financiële lasten blijven hetzelfde.
In de nieuwe verordening wordt bijkomend een financiële last opgenomen voor uitbreiden of (her)bouwen van zonevreemde constructies. Voor bestaande vergunde constructies zijn er geen directe gevolgen.

In de zitting van 12 oktober 2023 heeft het college van burgemeester en schepenen van Roosdaal het ontwerp van de ‘gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake lasten bij omgevingsvergunningen’ goedgekeurd.

Over het ontwerp loopt een openbaar onderzoek van 16 oktober 2023 tot en met 15 november 2023.

De gemeentelijke verordening ligt gedurende deze periode ter inzage in het gemeentehuis Roosdaal, Brusselstraat 15 te 1760 Roosdaal, en is hieronder raadpleegbaar.

Opmerkingen en bezwaren kunnen tijdens de periode van het openbaar onderzoek schriftelijk bezorgd worden ter attentie van het college van burgemeester en schepenen, Brusselstraat 15 te 1760 Roosdaal, of digitaal via ruimtelijkeordening@roosdaal.be.

De opmerkingen en de bezwaren kunnen ook uiterlijk de laatste dag van het openbaar onderzoek in het gemeentehuis worden afgegeven tegen ontvangstbewijs.

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake lasten bij omgevingsvergunningen

De ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) worden opgemaakt door gewest, provincie of gemeente en geven 'uitvoering' aan de ruimtelijke structuurplannen. De RUP's treden in de plaats van en heffen de gewestplannen en de bijzondere plannen van aanleg (BPA) op. De bestaande BPA's uit het verleden blijven rechtsgeldig tot ze worden vervangen door een gemeentelijk RUP.

De RUP's zijn thematisch en gebiedsgericht en bevatten -net als de vroegere gewestplannen en de bijzondere plannen van aanleg - voorschriften met betrekking tot de bestemming, inrichting en beheer. De voorschriften van de gemeentelijke uitvoeringsplannen kunnen niet afwijken van de voorschriften van de gewestelijke en de provinciale ruimtelijke uitvoeringsplannen.

Aquafin heeft de opdracht gekregen om het volledige watersysteem (grondwater, oppervlaktewater en hemelwater) van de gemeente Roosdaal in kaart te brengen. Het hemelwater- en droogteplan voor Roosdaal is dan ook op maat gemaakt. Het is een langetermijnvisie op hoe het watersysteem zou moeten evolueren, maar het bevat ook een aantal quick-wins die op korte termijn gerealiseerd kunnen worden. Er worden typewijken gedefinieerd en onthardingskansen, hergebruikmogelijkheden, mogelijke infiltratie- en bufferlocaties en potentiële afvoerassen aangeduid. Het wordt een leidraad om op terug te vallen bij het ontwerp van toekomstige projecten.

Wat kan ik zelf doen?

Als inwoner kan je hier ook aan meewerken. Grote verharde oppervlakten slorpen het zonlicht op en houden de warmte langer vast. Door de klimaatopwarming wordt dit extra versterkt. We geven je een aantal tips mee:

  • Leg enkel verharding waar het strikt noodzakelijk is
  • Overbodige verharding kan je weghalen
  • Vang het hemelwater op in een regenwaterton of regenwaterput voor hergebruik
  • Plant meer bloemen, planten en bomen in je tuin. Op die manier wordt het regenwater beter vastgehouden, wordt de grondwatertafel aangevuld, de omgeving warmt minder op en deze extra beplanting zorgt ervoor dat de biodiversiteit en de kwaliteit van het leven in de groene omgeving zal toenemen.

Documenten

Hemelwater- en droogteplan Roosdaal

Hemelwater- en droogteplan niet-technische samenvatting

Overzichtskaart A0

Contactgegevens:

  • Werfleider PEVENAGE & ZN: Steven Baert – 0498 23 18 76
    • dagelijks op de werf aanwezig
    • 1ste aanspreekpunt bij vragen en/of problemen => tijdig melden aub!
    • mail: info@pevenage.be
    • werfkeet in Derrevoortstraat
  • Projectleider PEVENAGE & ZN: Yves Pevenage, 09 360 26 47
  • Gemeente Roosdaal
    • de technische dienst – afdeling openbare werken - van de gemeente Roosdaal, Brusselstraat 15 te 1760 Roosdaal - 054 89 13 31 – technischedienst@roosdaal.be
    • de technische dienst – mobiliteit – van de gemeente Roosdaal, Brusselstraat 15 te 1760 Roosdaal – 054 89 13 42 - mobiliteit@roosdaal.be
  • Aquafin
  • Studiebureau Arcadis
  • Buurtvertegenwoordiger: Philippe Cools, Derrevoortstraat 19, 0473/55.38.17, cools.scarset@telenet.be

Maandag 4 februari 2019

Vanaf maandag 11 februari 2019 zal ophaler Intradura het huisvuil (restafval, PMD, GFT, snoeihout, papier en karton en grof huisvuil) van de bewoners van de Derrevoortstraat opnieuw ophalen aan de woningen.

Onze diensten verwijderen op vrijdag 8 februari 2019 de drie afvalpunten.

De betrokken bewoners worden schriftelijk op de hoogte gebracht.

Vrijdag 4 januari 2019

  • Derrevoortstraat (profiel 11-Witteweg);
  • afwerken voetpaden en zijbermen;
  • aanleg KWS-verharding (funderingslaag) (10/12).

Dinsdag 18 december 2018

  • Derrevoortstraat (profiel 11-Witteweg);
  • afwerken voetpaden en zijbermen;
  • aanleg steenslagfundering rijweg;
  • aanleg voetpaden (12/12);
  • aanleg KWS-verharding (funderingslaag) (10/12).

Donderdag 22 november 2018

  • Derrevoortstraat (profiel 11-Witteweg);
  • uitvoeren huisaansluitingen;
  • uitvoeren wachtaansluitingen;
  • uitvoeren van private afkoppelingen;
  • betonneren lijnvormige elementen;
  • afwerken voetpaden en zijbermen;
  • aanleg steenslagfundering rijweg;
  • aanleg schraal beton voetpaden.

Woensdag 24 oktober 2018

  • verder aanleg riolering Derrevoortstraat (Witteweg);
  • uitvoeren huisaansluitingen en wachtaansluitingen;
  • uitvoeren van private afkoppelingen;
  • afwerken voetpaden en zijbermen (2de fase);
  • aftesten persleiding;
  • plaatsen pompen in PS).

Maandag 15 oktober 2018

  • verder aanleg riolering Derrevoortstraat vanaf K4;
  • uitvoeren huisaansluitingen en wachtaansluitingen;
  • uitvoeren van private afkoppelingen;
  • afwerken voetpaden en zijbermen (2de fase);
  • opmeting pompstation op 5 oktober 2018;
  • aftesten persleiding op 10 oktober 2018;
  • week van 15 oktober 2018 montage pompstation (verwittigen Dirk De Wit - EM).

Vrijdag 28 september 2018

  • vanaf 18 september 2018: aanleg KWS-onderlaag;
  • vanaf 18 september 2018: start van de werken fase profiel 1-8;
  • uitvoering werken Witteweg nr. 36;
  • aanleg schraal betonfundering voetpaden.

Woensdag 19 september 2018

  • aanleg greppels pare kant vanaf 4 september 2018;
  • aanleg greppels onpare kant vanaf 7 september 2018;
  • vanaf 10 september 2018: aansluiten straatkolken met aanleg van steenslag type IIA;
  • vanaf 17 september 2018: aanleg KWS-onderlaag;
  • realiseren van de huisaansluitingen met 2 ploegen;
  • vanaf 17 september 2018: start van de werken fase profiel 1-8;
  • uitvoering werken Witteweg nr. 36: vanaf 17 september 2018.

Vrijdag 7 september 2018

  • aanleg greppels pare kant vanaf 4 september 2018;
  • aanleg greppels onpare kant vanaf 7 september 2018;
  • vanaf 10 september 2018: aansluiten straatkolken met aanleg van steenslag type IIA;
  • vanaf 17 september 2018: aanleg KWS-onderlaag;
  • realiseren van de huisaansluitingen met 2 ploegen;
  • vanaf 17 september 2018: start van de werken fase profiel 1-8.

Donderdag 23 augustus 2018

Korte samenvatting planning werken:

  • verbinding maken DWA-riool met pompstation;
  • ter hoogte van woning nr. 5 in de Derrevoortstraat: wachtbuis richting verkaveling;
  • uitvoeren van de huisaansluitingen met 2 ploegen;
  • vanaf 12 september 2018: start van de werken fase profiel 1-8.

Donderdag 12 juli 2018

Korte samenvatting planning werken:

  • verdere aanleg van de riolering in de Derrevoortstraat: K7-K15, R3-R2, K14-PS en D4-PS;
  • plaatsing pompput (5 juli 2018);
  • vanaf 6 augustus 2018: uitvoering van de aansluiting op de riolering - wegherstel;
  • vanaf 12 september 2018: start van de werken fase profiel 1-8.

Dinsdag 3 juli 2018

Korte samenvatting planning werken:

  • verdere aanleg van de riolering in de Derrevoortstraat
  • plaatsing pompput

Dinsdag 13 maart 2018

Korte samenvatting planning werken:

  • Werken aan nutsleidingen door De Watergroep
  • Aanleg riolering (DWA)
  • Voorbereidingswerken voor het plaatsen van de pompput

Dinsdag 20 februari 2018

Korte samenvatting planning werken:

  • Werken aan nutsleidingen door De Watergroep
  • Werfinrichting
  • Affrezen asfaltverhardingen in de Gustaaf Ponchautstraat vanaf 26 februari

Woensdag 17 januari 2018

Behoudens (weers)omstandigheden start de aannemer op 19/02/2018 met fase 1:

20180117 derrevoort fase1 kl

Nadien volgt fase 2 (exacte datum wordt later, maar tijdig hier meegedeeld).

20180117 derrevoort fase2 kl

Intradura kan het huisvuil van wie in de werkzone woont niet ophalen aan de woning. Deze bewoners moeten hun afval aanbieden aan één van de afvalpunten (= verzamellocaties).

De locatie van deze afvalpunten wordt regelmatig aangepast, afhankelijk van waar men op dat moment aan het werken is.

Afval aan het afvalpunt plaatsen op de ophaaldag vóór 6.30 u.

Vragen? Tel. 054 89 13 30
Klachten m.b.t. ophalingen? Tel. 02 334 17 40

Maandag 8 januari 2018

Op 17/01/2018 om 19.30 uur is er een 2e infovergadering in het gemeentehuis te Brusselstraat 15, Roosdaal. De bewoners werden hiervoor uitgenodigd per brief.

De Watergroep start in de loop van januari 2018 reeds met een aantal aansluitingen.

20180117 derrevoort

Contactgegevens

  • Werfleider BESIX Infra nv: Frederik Van Schel
    • Dagelijks op de werf aanwezig
    • 1ste aanspreekpunt bij vragen en/of problemen => tijdig melden aub!
    • Via mail:  fvanschel@besix.com
    • Werfkeet in Eikauterstraat
  • Projectleider BESIX Infra nv: Philip Vermeiren
  • Gemeente Roosdaal
    • de technische dienst – afdeling openbare werken - van de gemeente Roosdaal, Brusselstraat 15 te 1760 Roosdaal - 054 89 13 31
    • de technische dienst – mobiliteit – van de gemeente Roosdaal, Brusselstraat 15 te 1760 Roosdaal – mobiliteit@roosdaal.be
  • Aquafin
  • Studiebureau S.Bilt

Vrijdag 23 maart 2018

Vanaf heden zal ophaler lntradura uw huisvuil (restafval, PMD, GFT, papier en karton, snoeihout en grof huisvuil) opnieuw ophalen aan uw woning.

Donderdag 22 maart 2018

Vanaf vrijdagavond 23/03/2018 wordt de Kraanstraat opengesteld voor het verkeer.

  • De verkeerssituatie is gewijzigd:
    • er zijn twee wegversmallingen
    • er zijn aanliggende fietspaden ingericht (parkeren op het fietspad is verboden)
    • er geldt een snelheidsregime van 50 km/u
  • Opgelet: de politie zal controles uitvoeren, specifiek op snelheid en foutparkeren op het fietspad.
  • De bussen van De Lijn (127 en 355) volgen vanaf zaterdagochtend 24/03 terug het normale traject. Meer informatie via www.delijn.be
  • De tijdelijke verkeersmaatregelen van tijdens de werken worden opgeheven door het verwijderen van de (werf)signalisatie. In het begin van de week van 26 maart wordt ook de knip in de Eikauterstraat en de Rotstraat verwijderd. De verkeerseilanden op de Keyerberg en de (bovenkant van de) Kleemstraat worden weggehaald.

Hierbij de einde omleidingsberichten.

Buslijn 127
Buslijn 355

Dinsdag 13 maart 2018

Asfaltering Kraanstraat

De toplaag van het asfalt werd gegoten op 12/03/2018.
Het einde van de werken in de Kraanstraat komt in zicht.
Wat moet er nog gebeuren?

  • Algemene afwerking en opkuis van de werf
  • De volledige werf moet gecontroleerd worden om na te kijken of alles uitgevoerd is volgens plannen en bestek. Op basis van deze rondgang en het overleg nadien zal beslist worden of de werken zich in staat bevinden van voorlopige oplevering.
  • Aanplantingen (groen)
  • Plaatsen definitieve verkeerssignalisatie

Voorlopig voorziet de planning dat de Kraanstraat eind maart open gaat.

Donderdag 22 februari 2018

Geplande werkzaamheden:

  • aanpassing opritten en bermen: klaar tegen eind februari
  • asfaltering fietspaden en toplaag: voorlopig vastgesteld op 1 en 2 maart-uitgesteld wegens de weersomstandigheden
  • aanplanting bomen: zeker nog dit plantseizoen

Woensdag 21 februari 2018

Het aanbrengen van de onderlaag asfalt in het fietspad is uitgesteld vanwege te lage temperaturen.
Zodra de werken opnieuw in de planning zijn opgenomen zal dit worden medegedeeld.
Ondertussen kan u uiteraard uw inrit blijven gebruiken, de voorlopige aanvullingen zal pas worden weggehaald daags voor de plaatsing van asfalt.
Wij hopen op uw begrip voor de ongemakken tijdens de werken en danken u bij voorbaat voor uw medewerking.

Maandag 5 februari 2018

Geplande werkzaamheden:

  • boordstenen en fundering buiten de rijweg: afwerking, klaar einde week 29/1
  • aanpassing opritten en bermen: klaar tegen 14 februari
  • asfaltering fietspaden en toplaag: voorlopig vastgesteld op 1 maart 2018
  • afhankelijk van de weersomstandigheden

Maandag 29 januari 2018

Geplande werkzaamheden:

  • boordstenen en fundering buiten de rijweg: verderzetting;
  • aanpassing opritten en bermen: opstart na de kerstvakantie;
  • asfaltering fietspaden en toplaag: zo snel mogelijk na de kerstvakantie afhankelijk van de opening herstarten centrales, deksels inspectieputten nog niet ophalen in tussentijd.

Donderdag 19 oktober 2017

Belangrijke info voor bewoners Kraanstraat vanaf 20/10.

Maandag 16 oktober 2017

Update De Lijn – lijn 355:

Vanaf woensdag 18/10/2017 is er een kleine aanpassing aan het traject van de omleidingsreisweg van lijn 355 (Brussel – Ter – Liedekerke). De bus rijdt vanaf dan via de Keyerberg en Broekstraat). Er zijn geen haltewijzigingen.

Klik hier voor het omleidingsberricht van De Lijn

 

Woensdag 11 oktober 2017

Overzicht van de geplande werkzaamheden, steeds onder voorbehoud van de geschikte weersomstandigheden:

 

 

  • huisaansluitingen Kraanstraat: volgen WDP (nog 2 weken), aansluitend afwerking huisaansluitingsfiches (tegen eind oktober);
  • afwerking riolering Kraanstraat: eind week 25/9;
  • rioleringswerken in het veld: vanaf 26/10;
  • glijbekisting (boordsteen/greppel): 29/10;
  • onderlaag asfalt: 17/11;

 Donderdag 31 augustus 2017

 De omleiding van lijn 127 (Ninove – Liedekerke – Pamel – Dilbeek – Brussel) voor de werken in de Kraanstraat, wordt aangepast vanaf vrijdag 1 september 2017.

De bus zal dan niet meer een lus maken via de kerk van Borchtlombeek maar vanaf Strijtem rechtstreeks de omleiding aanvangen via de Kleemstraat en de Ninoofsesteenweg. De reden voor deze aanpassing is de vertraging op deze lijn, niet alleen door de omleiding omwille van de werken in de Kraanstraat maar omdat er reeds verschillende andere grote werven op de reisweg zijn zoals aan Schoon Verbond en in het Brusselse.

Tijdens de vakantieperiode, met minder verkeersdrukte, was de situatie nog min of meer houdbaar maar tijdens de schoolperiode zou zonder inkorting van de omleiding, de betrouwbaarheid van lijn 127 dusdanig verslechteren dat er mogelijk ritten deels of geheel moeten geschrapt worden om de bus terug op het voorziene tijdschema te krijgen.

Borchtlombeek blijft echter bediend door lijn 355 (Liedekerke – Ternat – Brussel). Deze lijn rijdt overdag om het uur maar tijdens de spitsuren tot om het kwartier. Overstappen op lijn 127 kan eventueel in Strijtem waar beide lijnen mekaar op de omleiding ontmoeten. De Lijn volgt de situatie van de verschillende werven op om na te gaan of de omleidingen kunnen verbeterd worden. Wij realiseren ons dat dit voor de inwoners van Borchtlombeek uiterst vervelend is en verontschuldigen ons voor het ongemak.

Klik hier voor het persbericht met plannetje van De Lijn

 

Woensdag 30 augustus 2017

Door de werken is de Kraanstraat verboden voor doorgaand verkeer. Dit wordt duidelijk aangegeven met de werfsignalisatie. Toch zijn er meldingen dat een beperkt aantal wagens deze signalisatie negeren.

De werfleider zal de werf fysiek afsluiten voor doorgaand verkeer buiten de werkuren (let op: het fysiek afsluiten van de Kraanstraat buiten de werkuren heeft ook gevolgen voor de bewoners). Daarnaast blijft de werf tijdens de werkuren verboden voor doorgaand verkeer. De werkzaamheden zelf zullen dit fysiek verhinderen. Let wel: tijdens de werkuren moet er regelmatig ook werfverkeer in en uit de werf kunnen. Permanent fysiek afsluiten is dus niet altijd haalbaar. Verder is het de bedoeling dat bewoners van de Kraanstraat tijdens de werkuren wel de werf kunnen verlaten bv ’s morgens en ’s avonds om naar het werk te gaan of om de wagen buiten de werf te plaatsen. Als de werkzaamheden zich werkelijk bevinden ter hoogte van de woning, is het niet de bedoeling dat de bewoners op elk moment van de dag hun oprit en de werf in- en uitrijden. Uiteraard zijn er uitzonderingen of noodgevallen mogelijk. In dat geval nemen de bewoners contact op met de werfleider (aanspreekbaar dagelijks op de werf of bereikbaar via de contactgegevens). Uiteraard kan en mag steeds – zeker als er net ter hoogte van uw woning wordt gewerkt – geïnformeerd worden bij de aannemer/werkmannen hoelang zij bezig zijn ter hoogte van uw woning. Een eenvoudige vraag biedt dan alvast duidelijkheid.

Vrijdag 25 augustus 2017

De huidige werken op de Assesteenweg (N285) (ter hoogte van de Kraanstraat) worden afgerond begin september: op 1 september wordt de asfaltlaag aangelegd (tenzij de weersomstandigheden dit niet toelaten). Vanaf (’s ochtends) 5 september wordt de Assesteenweg terug volledig opengesteld na het aanbrengen van de wegmarkeringen (idem weersomstandigheden). De Kraanstraat zelf blijft onderbroken.

Vrijdag 11 augustus 2017

De aanpassingen van de buslijnen 127 en 355 te Borchtlombeek naar aanleiding van de werken in de Kraanstraat kregen een update:

  • rechtzetting van een kleine fout in de omleidingsbrieven van De Lijn (De halte Kerk wordt niet bediend door beide lijnen. Voor lijn 127 is er een tijdelijke halte op het Kerkplein en voor lijn 355 in de Kraanstraat ter hoogte van de het Kerkplein.)
  • een extra tijdelijke halte voor buslijn 355 in de Donkerstraat

Hierbij de omleidingsberichten.

Buslijn 127
Buslijn 355

Woensdag 28 juni 2017

Contactgegevens en presentatie infoavond

Maandag 26 juni 2017

Vanaf 1 augustus start fase 2 van de riolerings- en wegenwerken in de Kraanstraat. Dit is de verbindingsweg tussen de kerk van Borchtlombeek en de Assesteenweg (N285) te Roosdaal. Het einde van de werken is voorzien begin april 2018. Vanaf 1 augustus is de Kraanstraat een werfzone en niet meer toegankelijk voor doorgaand verkeer. Het doorgaand verkeer wordt omgeleid.

Er gelden volgende maatregelen tijdens de werken vanaf 31/07/2017 tot eind april 2018 (= vermoedelijke einddatum).

Verkeer:

- De Kraanstraat wordt volledig afgesloten tijdens de werken.

- Er is een plaatselijke omlegging van het verkeer via de Knoddelstraat, Donkerstraat, Broekstraat, Keyerberg en Kleemstraat. Op het traject van de omleiding worden verkeersremmers (eilandjes) geplaatst.

Kaart omleidingstraject Kraanstraat

Klik op de kaart voor een groter formaat.

- Er is een omlegging voor doorgaand verkeer via E40 en N285 (reeds signalisatie te Liedekerke op N207).

- Op het Kerkplein (Borchtlombeek) geldt eenrichtingsverkeer in tegenwijzerzin. Uitzondering voor bussen De Lijn in het wegvak tussen Kerkstraat en Knoddelstraat.

- Om sluipverkeer tegen te gaan wordt in de Rotstraat en de Eikauterstraat het doorgaand verkeer onmogelijk gemaakt:

> t.h.v. de grens van de Rotstraat met de Lt. Jacopsstraat (Lennik)
> t.h.v. Eikauterstraat 37

De bewoners zijn hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht.

- Praktisch:

Vanuit Ternat zal de Eikauterstraat te bereiken zijn via > Ternat centrum > Assesteenweg (N285) > Ninoofsesteenweg (N8) > Kleemstraat > Keyerberg > Broekstraat > Donkerstraat > Knoddelstraat > Kraanstraat (dit gedeelte van de Kraanstraat blijft vrij van werken) > Eikauterstraat

Vanuit Lennik zal de Eikauterstraat te bereiken zijn via > Ninoofsesteenweg (N8) > Kleemstraat > Keyerberg > Broekstraat > Donkerstraat > Knoddelstraat > Kraanstraat (dit gedeelte van de Kraanstraat blijft vrij van werken) > Eikauterstraat

- De hulpdiensten zijn op de hoogte van de verkeersmaatregelen.

Afval:

Voor de bewoners van de Kraanstraat (werfzone) worden twee afvalpunten geplaatst buiten de werfzone:

Kraanstraat afvalpunten

Foto’s afvalpunten Kraanstraat:

Afvalpunt kraanstraat foto 1

Afvalpunt Kraanstraat foto 2

De bewoners van de Kraanstraat moeten het afval vanaf 1 augustus 2017 tot en met het einde van de werken aanbieden op één van deze twee afvalpunten. De bewoners zijn hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht.

De Lijn:

Er is omleiding voorzien voor de buslijnen 127 en 355.

De situatie en de (verkeers)maatregelen worden tijdens de werken opgevolgd en op regelmatige tijdstippen geëvalueerd.

Bij vragen, problemen of suggesties kan contact opgenomen worden via:

technischedienst@roosdaal.be

mobiliteit@roosdaal.be

De werken worden uitgevoerd door de firma BESIX Infra nv.

Dinsdag 5 juli 2016

Infobrochure werken Kraanstraat.

Subcategorieën