landschap hoofding 1

Waar zoekt u naar?

Graag uw suggesties !

Heeft u ergens een foutje ontdekt?
Zocht u iets wat u niet vond op onze website?
Heeft u suggesties voor nieuwe toepassingen op onze website?

Bezorg ons uw feedback en help ons
om deze site te verbeteren!

Hieronder vindt u een archief van de officiële bekendmakingen ouder dan 1 april 2023

28 maart 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 6 april 2023 tot 8 mei 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 10 maart 2023, van de heer Peter Deleu tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het plaatsen van een terrasoverkapping op een perceel gelegen: Poelkbeekstraat 22, (afd. 1) sectie E 173 K (O.2023/29 en OMV_2023034972).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

28 maart 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 30 maart 2023 tot 2 mei 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 6 maart 2023, van Nick en Dorothea Dewaele-Demeyer tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een meergezinswoning (4 wooneenheden) op een perceel gelegen: Donkerstraat ZN, (afd. 2) sectie A 211 S (O.2023/28 en OMV_2023019363).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

28 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 maart 2023 een omgevingsvergunning geweigerd werd voor de aanvraag van de heer Brandon Maitre voor het inrichten van een parking (23 wagens) met ingedeelde inrichting (Klasse 3) op een perceel gelegen: Poelkbeekstraat ZN, (afd. 1) sectie E 240 M3 (O.2022/130 - nr. omgevingsloket OMV_2022162429).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

27 maart 2023 – bekendmaking aktename melding omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding omgevingsvergunning, digitaal ontvangen op 21 februari 2023, van Dirk Van Lierde voor het inrichten van een zorgwoning op een perceel gelegen: Reusestraat 25, (afd. 4) sectie C 198 C (O.2023/22 en OMV_2023024368).

Affiche bekendmaking aktename melding omgevingsvergunning

27 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 13 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Anne Simonne Heremans voor het kappen van 3 bomen (populieren) op een perceel gelegen: Geraardsbergsestraat ZN, (afd. 3) sectie A 604 A (O.2023/2 - nr. omgevingsloket OMV_2022174322).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

27 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 13 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Karel Van Bellinghen voor het kappen van 6 hoogstammige bomen op een perceel gelegen: Vossenbunderstraat ZN, (afd. 3) sectie B 91 D (O.2022/140 - nr. omgevingsloket OMV_2022174414).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

24 maart 2023 - bekendmaking weigering omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 maart 2023 een omgevingsvergunning geweigerd werd voor de aanvraag van Wim Van den Cruijce namens INTOP-AXIOS voor het 2 nieuwe kavels voor eengezinswoningen in gesloten en halfopen verband op een perceel gelegen: Kaaistraat 46 1760 Roosdaal (O.V.2022/9 - nr. omgevingsloket OMV_2022152700).

Affiche bekendmaking weigering omgevingsvergunning

24 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Steven en Vicky Borremans - Vanhuylenbrouck  voor het bouwen van een eengezinswoning in open verband na sloop van de bestaande woning en verzaken aan de verkavelingsvergunning op een perceel gelegen: Kapellestraat 31, (afd. 1) sectie C 198 P en (afd. 1) sectie C 215 C2 (O.2022/141 - nr. omgevingsloket OMV_2022164463).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

24 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Sam Dehandschutter namens MABAJA BVBA voor het vellen van 20 bomen en aanplanten van een wijngaard op een perceel gelegen: Berchembos ZN, (afd. 1) sectie D 532 M, (afd. 1) sectie D 536 L en (afd. 1) sectie D 536 K (O.2022/131 - nr. omgevingsloket OMV_2022164430).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

24 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Rachida Jarmin  voor het plaatsen van een veranda op een perceel gelegen: Gootjesstraat 9, (afd. 1) sectie A 245 A2 (O.2023/3 - nr. omgevingsloket OMV_2023002021).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

24 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Frederik Delaplace  voor het plaatsen van een zwembad op een perceel gelegen: Lostraat 174, (afd. 2) sectie A 122/2 F (O.2023/5 - nr. omgevingsloket OMV_2023002904).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

24 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van mevrouw Ilse Beeckmans  voor het verbouwen van een eengezinswoning in halfopen verband op een perceel gelegen: Profetenstraat 12, (afd. 1) sectie D 46/2 E (O.2023/11 - nr. omgevingsloket OMV_2023009076).

Affiche bekendmaking openbaar onderzoek omgevingsvergunning

22 maart 2023 - bekendmaking openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 3 april 2023 tot 3 mei 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 24 februari 2023, van Stephan Verwee namens INTRADURA OPDRAVER en de heer Stephan Verwee tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het aanvraag tot een verandering aan een reeds vergunde inrichting, namelijk de exploitatie van een gemeentelijk recyclagepark op een perceel gelegen: Opperheilbeekweg 2A, (afd. 1) sectie D 277 M (O.2023/25 en OMV_2023004821).

Affiche bekendmaking openbaar onderzoek omgevingsvergunning

22 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 13 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Sara Hautier  voor het kappen van 9 bomen en het plaatsen van een open afsluiting op een perceel gelegen: Mansborrestraat ZN , (afd. 4) sectie A 316 G (O.2023/1 - nr. omgevingsloket OMV_2023000206).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

22 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 13 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Arie en Denise Visser - De Corte  voor het bouwen van een eengezinswoning in open verband (regularisatie wijzigingen voorgevel en indeling) op een perceel gelegen: Herststraat 39A, (afd. 4) sectie C 309 H en (afd. 4) sectie C 309 K (O.2022/139 - nr. omgevingsloket OMV_2022174388).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

22 maart 2023 - bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 13 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Pascal en Kathy Van den Berghe - Brisaert  voor het verbouwen van een zonevreemde eengezinswoning op een perceel gelegen: Moelieweg 5, (afd. 3) sectie A 194 F en (afd. 3) sectie A 195 E (O.2022/137 - nr. omgevingsloket OMV_2022173328).

 

16 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 6 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van de heer Jean-Pierre Van Laethem voor 1 nieuwe kavel voor een eengezinswoning in open verband met een nieuwe rooilijn op 5 meter uit de as van de Bievegemberg op een perceel gelegen: Bievegemberg ZN, kadastraal gekend (afd. 1) sectie C 744 F, (afd. 1) sectie C 753 H, (afd. 1) sectie C 756 L, (afd. 1) sectie C 756 M, (afd. 1) sectie C 759 E, (afd. 1) sectie C 817 K en (afd. 1) sectie C 817 E (O.V.2022/6 - nr. omgevingsloket OMV_2022121234).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

16 maart 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 16 maart 2023 tot 14 april 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 31 december 2022, van de heer Filip De Coppel tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het slopen van gebouwen, het bouwen van opslag silo's en het verplaatsen van een hoogspanningscabine en het veranderen van de inrichting voor de productie van azijn op een perceel gelegen: Ramerstraat 26, (afd. 2) sectie B 80 N2, (afd. 2) sectie B 80 P2, (afd. 2) sectie B 80 R2, (afd. 2) sectie B 80 D2, (afd. 2) sectie B 80 E2, (afd. 2) sectie B 82 Y, (afd. 2) sectie B 82 A2, (afd. 2) sectie B 82 B2 en (afd. 2) sectie B 82 C2 (O.2023/27 en OMV_2022141026).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

16 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 6 maart 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Vincent en Maja Dubois - De Bruyn voor het bouwen van een eengezinswoning in open verband in toepassing van art. 4.4.1. van de VCRO (carport kroonlijsthoogte en dakvorm) op een perceel gelegen: Bievegemberg 25, (afd. 1) sectie C 856 N (O.2022/114 - nr. omgevingsloket OMV_2022129026).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

15 maart 2023 - Definitieve vaststelling rooilijn in de Hunselstraat - Hunselberg

Wij brengen u in kennis dat de gemeenteraad in de zitting van 26 januari 2023 de rooilijn voor de Hunselstraat en Hunselberg definitief heeft vastgesteld.

Deze beslissing wordt eerstdaags gepubliceerd in het Belgisch staatsblad. 14 dagen na publicatie gaat de rooilijn in voege. 

8 maart 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 15 maart 2023 tot 14 april 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 10 februari 2023, van Eric en Sofie Van Geijn - Baevegems tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het verbouwen van een eengezinswoning (uitbreiding) op een perceel gelegen: Pastoor Cuylitsweg 31, (afd. 2) sectie A 38 G4 (O.2023/19 en OMV_2023019212).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

7 maart 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 13 maart 2023 tot 12 april 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 3 februari 2023, van Timmy L’Ecluse tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor 2 nieuwe kavels voor eengezinswoningen in open verband met een nieuwe rooilijn van 6,00 meter uit de as van de Poelkbeekstraat en 4,00 meter uit de as van de Patrijzenweg op een perceel gelegen: Poelkbeekstraat ZN, kadastraal gekend, (afd. 1) sectie E 153 M en (afd. 1) sectie E 157 G (O.V.2023/2 en OMV_2022145978).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

6 maart 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 13 maart 2023 tot 12 april 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 5 februari 2023, van Koen en Tamara Roelandt - Beeckmans tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het verbouwen van een eengezinswoning (uitbreiding) op een perceel gelegen: Korte Kamstraat 21, (afd. 1) sectie D 38 L (O.2023/15 en OMV_2023015549).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

3 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Manu Renard (namens All Projects & Developments NV ) voor 7 nieuwe kavels voor eengezinswoningen in open verband op een perceel gelegen: Gasthuisstraat/Wolvenstraat ZN, kadastraal gekend (afd. 1) sectie C 800 C, (afd. 1) sectie C 800 D, (afd. 1) sectie C 801 E en (afd. 1) sectie C 891 C (O.V.2022/8 - nr. omgevingsloket OMV_2022143328).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

3 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Peter Schacht voor het verbouwen van een eengezinswoning (gevelrenovatie) op een perceel gelegen: Lombeekstraat 71, (afd. 1) sectie D 163 F (O.2022/134 - nr. omgevingsloket OMV_2022168884).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

3 maart 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Wim Goossens en Emma Van der Maelen (namens Gemeente Roosdaal) voor het plaatsen van een overdekte fietsenstalling met wachtruimte in functie van de aanleg van een mobipunt op een perceel gelegen: Openbaar domein t.h.v. Omer De Vidtslaan / Nederheilbeekweg / Ninoofsesteenweg, (afd. 1) sectie D 276 T (O.2022/132 - nr. omgevingsloket OMV_2022158548).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

28 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 20 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Chloë Crespinet voor het verbouwen van een zonevreemde eengezinswoning (gevel- en dakrenovatie) op een perceel gelegen: Kleistraat 8, (afd. 4) sectie A 105 P (O.2022/135 - nr. omgevingsloket OMV_2022168984).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

22 februari 2023 – bekendmaking aktename omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen heeft, in zitting van 20 februari 2023, akte genomen van een omgevingsvergunning (melding klasse 3), digitaal ontvangen op 10 februari 2023, van de heer Roland Rooseleer, Langebroekstraat 7 te 1760 Roosdaal, voor een bronbemaling op een perceel gelegen Langebroekstraat 7, (afd. 3) sectie B nr. 170 G (O.2023/18 en OMV_2023018917).

Affiche bekendmaking aktename omgevingsvergunning

21 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 6 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Tom en Sylvia De Ridder - Laroche voor het verbouwen van een eengezinswoning met uitbreiding (aangepaste plannen) op een perceel gelegen: Profetenstraat 99, (afd. 1) sectie B 460 A2 (O.2022/127 - nr. omgevingsloket OMV_2022155891).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

21 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 6 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Ingrid Limbourg namens SCHOLEN SINT-FRANCISCUS VZW voor het het plaatsen van een modulair gebouw voor naschoolse kinderopvang (gedurende 5 jaar) op een perceel gelegen: Lostraat 184, (afd. 2) sectie A 131 F (O.2022/125 - nr. omgevingsloket OMV_2022155592).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

20 februari 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 28 februari 2023 tot 29 maart 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 17 januari 2023, van tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het 2 nieuwe kavels voor eengezinswoningen in halfopen verband met een nieuwe rooilijn van 6 meter uit de as van de voorliggende weg op een perceel gelegen: Donkerstraat ZN, (afd. 2) sectie A 245 D2 (O.V. 2023/1 en OMV_2022155623).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

15 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 6 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van de heer Mathias Devos voor het kappen van 5 bomen op een perceel gelegen: Ramerstraat ZN, (afd. 2) sectie B 96 K (O.2022/118 - nr. omgevingsloket OMV_2022150872).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

15 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 6 februari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Koenraad Vander Beken (namens Medisch Pedagogisch Centrum Sint-Franciscus VZW) voor het plaatsen van een tijdelijk modulair gebouw (5 jaar) op een perceel gelegen: Lostraat ZN (perceel tussen Lostraat en Nieuwkambaan), (afd. 2) sectie A 145 D (O.2022/126 - nr. omgevingsloket OMV_2022155706).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

13 februari 2023 - bekendmaking besluit van 6 februari 2023 van het college van burgemeester en schepenen houdende uitbetaling verkoopbelofte Daalbeekstraat

8 februari 2023 – bekendmaking definitieve vaststelling van de rooilijn voor Hunselstraat en Hunselberg

8 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 30 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Jo Cools voor het plaatsen van een zwembad op een perceel gelegen: Hulsbroekweg 15A, (afd. 1) sectie E 573 C2 (O.2022/122 - nr. omgevingsloket OMV_2022154454).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

8 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 30 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Philippe en Zoë Leune - Ramakers voor het plaatsen van een reclamebord op een perceel gelegen: Knoddelstraat 40, (afd. 4) sectie A 6 B en (afd. 4) sectie A 8 C (O.2022/120 - nr. omgevingsloket OMV_2022152519).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

8 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 16 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van mevrouw Sofie Bronselaer voor het bouwen van een bijgebouw (binnenzwembad) op een perceel gelegen: Abeelstraat 15 en Abeelstraat 17, (afd. 4) sectie C 253 C, (afd. 4) sectie C 257 C, (afd. 4) sectie C 257 A en (afd. 4) sectie C 259 D (O.2022/121 - nr. omgevingsloket OMV_2022151174).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

8 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 16 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van de heer Stefan Kestens voor het 2 nieuwe kavels voor eengezinswoningen in open verband op een perceel gelegen: Varing 28 1760 Roosdaal, kadastraal gekend: (afd. 1) sectie C 533 K, (afd. 1) sectie C 534 D en (afd. 1) sectie C 535 E. (O.V.2022/5 - nr. omgevingsloket OMV_2022097420).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

8 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 16 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van de heer Stefaan Stevens voor het 2 nieuwe kavels voor eengezinswoningen in open verband op een perceel gelegen: Derrevoortstraat ZN, kadastraal gekend: (afd. 3) sectie B 295 R, (afd. 3) sectie B 297 H, (afd. 3) sectie B 299 B, (afd. 3) sectie B 300 F en (afd. 3) sectie B 300 G (O.V.2022/7 - nr. omgevingsloket OMV_2022135983).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

8 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 16 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Benny Vanden Bossche voor het verbouwen van 2 woningen (gevelrenovatie) op een perceel gelegen: Steenberg 10 en Steenberg 12, (afd. 1) sectie A 236 G en (afd. 1) sectie A 236 L (O.2022/123 - nr. omgevingsloket OMV_2022154929).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

8 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 16 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Els Van Mulders voor het plaatsen van een fietskluis op een perceel gelegen: Broekstraat 15, (afd. 2) sectie A 110 C3 (O.2022/117 - nr. omgevingsloket OMV_2022150698).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

6 februari 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 9 februari 2023 tot 11 maart 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 30 november 2022, van tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het 4 nieuwe kavels voor eengezinswoningen in halfopen verband na het slopen van een woning op een perceel gelegen: Ninoofsesteenweg 217, (afd. 2) sectie B 114 G en (afd. 2) sectie B 114 B (O.V.2022/11 en OMV_2022159716).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

6 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 16 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Nico en Axana Walravens - De Leenheer voor het verbouwen van een eengezinswoning (uitbreiding), regulariseren van een bijgebouw en het plaatsen van een tuinhuis op een perceel gelegen: Molenstraat 48, (afd. 1) sectie E 362 P (O.2022/115 - nr. omgevingsloket OMV_2022139245).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

3 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 16 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Manuel en Larissa Langhendries - Depaepe voor het verbouwen van een eengezinswoning in open verband (uitbreiding) op een perceel gelegen: Reusestraat 22, (afd. 4) sectie C 475 E en (afd. 4) sectie C 475 F (O.2022/113 - nr. omgevingsloket OMV_2022137352).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

2 februari 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 9 februari 2023 tot 13 maart 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 23 november 2022, van de heer Rufat Asani tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een eengezinswoning in open verband in toepassing van art. 4.4.1. van de VCRO (bouwzone) op een perceel gelegen: Gasthuisstraat ZN, (afd. 1) sectie C 90 Y (O.2022/124 en OMV_2022154820).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

2 februari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 9 januari 2023 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van de heer Patrick Van Haute voor het plaatsen van een zwembad met poolhouse en het regulariseren van een houten terras en een boomhut op een perceel gelegen: Langebroekstraat 7, (afd. 3) sectie B 170 G (O.2022/104 - nr. omgevingsloket OMV_2022134822).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

31 januari 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 1 februari 2023 tot 2 maart 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 1 december 2022, van Iggino Stuyck namens AQUAFIN NV tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het heraanleggen van de Ramerstraat, Bundermeersweg, Tenbrugskensweg en kruispunt Ninoofsesteenweg op percelen gelegen langs de Ramerstraat, Bundermeersweg , Tenbrugskensweg en Ninoofsesteenweg t.h.v kruispunt. (O.2023/9 en OMV_2021187648).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

31 januari 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 24 januari 2023 tot 23 februari 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 15 december 2022, van Wim Goossens namens Gemeente Roosdaal tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het ontharden en vergroenen van de Kapelleweide op een perceel gelegen: Kapelleweide ZN, (afd. 1) sectie C 276 L, (afd. 1) sectie C 278 Y, (afd. 1) sectie C 282 X, (afd. 1) sectie C 282 Y, (afd. 1) sectie C 283 G, (afd. 1) sectie C 283 H, (afd. 1) sectie C 284 B, (afd. 1) sectie C 285 F, (afd. 1) sectie C 285 G, (afd. 1) sectie C 530 M2, (afd. 1) sectie C 530 S10, (afd. 1) sectie C 530 N4 en (afd. 1) sectie C 530 W10 (O.2022/133 en OMV_2022159408).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

16 januari 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 23 januari 2023 tot 22 februari 2023 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 20 december 2022, van Lieven Devillé (namens Advocatenkantoor Deville BVBA) tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor het bouwen van een eengezinswoning in open verband op een perceel gelegen: Windmolenstraat ZN, (afd. 3) sectie B 116 K (O.2022/136 en OMV_2022170530).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

10 januari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 27 december 2022 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Kristof en Jasmina Dekens - Sans voor het bouwen van een eengezinswoning in halfopen verband in toepassing van art. 4.4.1 van de VCRO op een perceel gelegen: Binnenstraat 8, (afd. 4) sectie C 42 B, (afd. 4) sectie C 46 D en (afd. 4) sectie C 46 C (O.2022/97 - nr. omgevingsloket OMV_2022109761).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

10 januari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 27 december 2022 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van Dorin Tecu voor het bouwen van een eengezinswoning in halfopen verband in toepassing van art. 4.4.1 van de VCRO (inplantingsniveau) op een perceel gelegen: Weverstraat 66, (afd. 4) sectie B 101 X3 (O.2022/95 - nr. omgevingsloket OMV_2022120279).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

10 januari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 27 december 2022 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van de heer Jan Uyttersprot voor het verbouwen van een woning (gevel- en dakrenovatie) op een perceel gelegen: Piezelstraat 20, (afd. 1) sectie A 216 D (O.2022/107 - nr. omgevingsloket OMV_2022138359).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

10 januari 2023 – openbaar onderzoek omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat er een openbaar onderzoek plaatsvindt van 18 augustus 2022 tot 19 september 2022 over de aanvraag, digitaal ontvangen op 13 juli 2022, van Wim Van den Cruijce (namens Intop Axios BV) tot het bekomen van een omgevingsvergunning voor 1 nieuwe kavel voor een eengezinswoning in open verband op een perceel gelegen: Rotstraat ZN, (afd. 4) sectie A 418 F2 en (afd. 4) sectie A 419 B (O.V.2022/4 en OMV_2022099161).

Affiche openbaar onderzoek omgevingsvergunning

10 januari 2023 – bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Het college van burgemeester en schepenen brengt ter kennis aan de bevolking, dat op 27 december 2022 een omgevingsvergunning afgeleverd werd voor de aanvraag van de heer Peter Maesenaere voor het aanleggen van een zwembad met verhardingen (regularisatie) in toepassing van art. 4.4.1 van de VCRO op een perceel gelegen: Poelkbeekstraat 55A, (afd. 1) sectie E 204 K (O.2022/83 - nr. omgevingsloket OMV_2022112634).

Affiche bekendmaking beslissing omgevingsvergunning

Inschrijven op onze digitale nieuwsbrief

Inschrijven op de digitale nieuwsbrief van de gemeente Roosdaal

* verplicht veld
/ / ( dd / mm / yyyy )
 

 

Voor een overzicht van de protocollen en machtigingen, klik hier

Privacyverklaring Lokaal Bestuur Roosdaal

Deze privvacyverklaring is van toepassing op alle diensten van zowel het gemeentebestuur van Roosdaal als het OCMW Roosdaal, verenigd onder de noemer "Lokaal Bestuur Roosdaal". 

Privacyverklaring

In deze privacyverklaring wordt informatie gegeven over welke gegevens verzameld worden en hoe hiermee omgegaan wordt.
Lokaal bestuur Roosdaal houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), elders ook GDPR genoemd. 
 
Dit betekent dat wij:

  • persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in deze Privacyverklaring;
  • verwerking van persoonsgegevens beperken tot enkel die gegevens die minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • vragen om uw uitdrukkelijke toestemming wanneer deze nodig is;
  • passende technische en organisatorische maatregelen nemen om persoonsgegevens te beveiligen;
  • geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
  • de rechten omtrent persoonsgegevens respecteren.

Bij vragen over deze privacyverklaring kan je steeds contact opgenomen via onderstaande contactgegevens:
 
Lokaal bestuur Roosdaal
Brusselstraat 15
1760 Roosdaal

DPO lokaal bestuur Roosdaal: dpo@roosdaal.be

Waarom verwerken wij persoonsgegevens?


Persoonsgegevens worden door lokaal bestuur Roosdaal verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden en rechtsgronden:

 

  • om de gevraagde dienstverlening te kunnen verstrekken
  • om te kunnen deelnemen aan de activiteiten van lokaal bestuur Roosdaal
  • het versturen van nieuwsbrieven en uitnodigingen. Deze toestemming kan te allen tijde terug ingetrokken worden
  • het bekomen van subsidiëring door de overheid (wettelijke verplichting)

We gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de doeleinden waarvoor we de gegevens hebben verkregen.

Welke gegevens verwerken wij?

Burgerzaken

Dit omvat onder andere het verwerken van geboortes, overlijdens, huwelijken, echtscheidingen, de aanvraag van identiteitskaarten, aanvraag pensioenen, laatste wilsbeschikking, wettelijke samenwoningen, verstrekken van rijbewijzen, verplichte inentingen, opmaak en verwerking van kiezerslijsten, aanvraag tot euthanasie, laatste wilsbeschikking, afleveren internationale paspoorten, erkenning van een ongeboren kind…

Voor deze taken worden volgende persoonsgegevens verwerkt:

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, kaartnummer identiteitskaart, e-mailadres, telefoonnummer, kentekenplaat, geslacht. Verkregen via het rijksregister of van de burger zelf.
  • Medische gegevens: voor het verwerken van het attest voor verplichte inentingen, voor de registratie van orgaandonoren, voor de aanvraag tot euthanasie, voor de erkenning van ongeboren kinderen, deze gegevens worden verstrekt door de burger zelf.
  • Financiële gegevens: voor betalingen/stortingen
  • Samenstelling van het gezin
  • Opleiding en vorming
  • Beroep en betrekking
  • Gerechtelijke gegevens: bijvoorbeeld bij aanvraag uittreksel uit het strafregister

Politieke organen

Dit omvat het organiseren van verkiezingen, lokaal bestuurraden, adviesraden, werkgroepen…

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, kaartnummer identiteitskaart, e-mailadres, telefoonnummer. Verkregen via het rijksregister of van de burger zelf.
  • Gegevens met betrekking tot politieke opvattingen

Natuur en milieubeheer

Dit omvat het opzetten van jaarlijkse zwerfvuilacties, sanering van bodemverontreiniging, vergunningen, milieuklachten, milieusubsidies, landbouwsubsidies…

Voor deze taken worden volgende persoonsgegevens verwerkt:

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, e-mailadres, telefoonnummer. Deze info wordt verkregen via het rijksregister of via de burger zelf.
  • Financiële gegevens: voor betalingen/stortingen

Grondgebiedzaken/wonen en bouwen

Dit omvat het aanmaken van RUP’s, het bijhouden van een leegstandslijst, opmaken en bewaren van stedenbouwkundige inlichtingen, begeleiden en ontwikkelen infrastructuurprojecten, begeleiden en ontwikkelen infrastructuurwerken, opstellen mobiliteitsplan…

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, e-mailadres, telefoonnummer. Deze info wordt verkregen via het rijksregister of via de burger zelf.
  • Woningkenmerken zoals de kwaliteit van de woning, isolatie, deze info wordt verkregen via de burger zelf of door een onderzoek vanuit de lokaal bestuur.

Cultuur en vrije tijd

Organisatie van allerlei activiteiten, organisatie lokaal bestuurlijke uitleendienst, lidmaatschap openbare bibliotheek…

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht. Deze info wordt verkregen via de burger zelf.
  • Beeldopnames: foto’s en filmpjes tijdens evenementen of activiteiten
  • Financiële gegevens: voor betalingen/stortingen in het kader van activiteiten of het uitlenen van boeken
  • Medische gegevens: allergieën, bestaande lichamelijk of psychologische aandoeningen, lijst met noodzakelijke medicatie bij bijvoorbeeld het deelnemen aan een sportkamp
  • Vrijetijdsbesteding en interesses: wordt verkregen via de burger zelf
  • Consumptiegewoontes: welke boeken worden uitgeleend, in welke activiteiten is er interesse, wordt verkregen via burger zelf

Financiële aangelegenheden

Versturen belastingkohieren en innen van belastingen, uitkeren van subsidies

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, e-mailadres, telefoonnummer. Deze info wordt verkregen via het rijksregister.
  • Financiële gegevens: innen belastingen/stortingen

Veiligheid en verkeer

Uitwerken verschillende noodplannen en contacteren inwoners in risicogebieden bij wateroverlast

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, e-mailadres, telefoonnummer. Deze info wordt verkregen via het rijksregister of via het individu zelf.

Personeelsadministratie

Dit omvat uitbetaling van de lonen, administratie in verband met extralegale voordelen, verzekeringen voor het personeel…

  • Persoonlijke identificatiegegevens: adres, naam, voornaam, rijksregisternummer, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht. Deze info wordt verkregen via de werknemer zelf.
  • Beeldopnames: foto’s en filmpjes tijdens evenementen of activiteiten
  • Financiële gegevens: voor uitbetalen loon en eventuele andere financiële voordelen
  • Medische gegevens: in geval van ziekte

COVID-19

Dit omvat alle verwerkingen omtrent COVID-19 waarvoor het lokale bestuur (mede)verantwoordelijk is zoals lokale bronopsporing en quarantainecoaching, quarantainehandhaving, aanbieden van ondersteuning op maat indien quarantaine noodzakelijk is en het organiseren van de vaccinatiecampagne.

  • Identificatiegegevens
  • Contactgegevens
  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Gegevens betreffende kwetsbaarheid en vraag tot hulp of melding dat betrokkene niet meer gecontacteerd wenst te worden
  • Personen waarmee deze personen in contact zijn geweest, gedurende een periode van veertien dagen voor en na de eerste tekenen van de besmetting met COVID-19, waarbij een bepaalde appreciatiemarge op grond van wetenschappelijke inzichten in rekening kan worden genomen
  • De relevante criteria voor inschatting voor hoog of laag besmettingsrisico en het geven van advies, gegevens over gezondheid, die nodig zijn voor het contact- en omgevingsonderzoek
  • Taalvaardigheid
  • Datum waarop de COVID-19-test werd afgenomen
  • Datum van de eerste ziektesymptomen
  • De medische en psychosociale ondersteuning, gegevens, andere dan gegevens over gezondheid, nodig voor het contact- en omgevingsonderzoek en de medische en psychosociale ondersteuning
  • Identiteitsgegevens betreffende de persoon waaraan de vaccinatiecode wordt toegediend, met name het identificatienummer bedoeld in artikel 8 van de wet van 15 januari 1990 houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid, de naam, de voornaam, het geslacht, de geboortedatum, de hoofdverblijfplaats, en, in voorkomend geval, de overlijdensdatum. Deze gegevens worden voor zover ze beschikbaar zijn, op basis van het vermelde identificatienummer betrokken bij het Rijksregister en de Kruispuntbankregisters
  • De toegekende betekenisloze vaccinatiecode
  • Gegevens met betrekking tot de status van de betekenisloze vaccinatiecode, namelijk het tijdstip van activering van de betekenisloze vaccinatiecode of de tijdstippen van gebruik voor reservering van een vaccinatie
  • De contactgegevens van de persoon waaraan de betekenisloze vaccinatiecode is toegekend, of van zijn vertegenwoordiger, bedoeld in de wet van 22 augustus 2002 betreffende de rechten van de patiënt, namelijk het telefoonnummer en e-mailadres; deze gegevens worden, voor zover ze daar beschikbaar zijn, op basis van het identificatienummer bedoeld in 1° betrokken bij de zorgverleners, de verzekeringsinstellingen of bij de authenticatiedienst, bedoeld in artikel 9 van de wet van 18 juli 2017 inzake elektronische identificatie
  • Indien de persoon waaraan de betekenisloze vaccinatiecode is toegekend, reeds het voorwerp heeft uitgemaakt van een vaccinatie, de (verwijzing naar de) relevante gegevens bedoeld in artikel 3, § 2, 3° tot en met 5°, van het samenwerkingsakkoord van 12 maart 2021 die op hem betrekking hebben
  • Desgevallend, de aanduiding welk type vaccin aan de persoon mag worden toegediend

Met betrekking tot elke vaccinatie worden de volgende categorieën van gegevens geregistreerd in Vaccinnet:

  • Identiteitsgegevens betreffende de persoon waaraan het vaccin wordt toegediend, namelijk het identificatienummer bedoeld in artikel 8 van de wet van 15 januari 1990 houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid, de naam, de voornaam, het geslacht, de geboortedatum, de hoofdverblijfplaats, en, in voorkomend geval, de overlijdensdatum. Deze gegevens worden voor zover ze beschikbaar zijn, op basis van het vermelde identificatienummer betrokken bij het Rijksregister en de Kruispuntbankregisters
  • Identiteits- en eventueel contactgegevens betreffende de persoon die het vaccin heeft toegediend, namelijk het identificatienummer bedoeld in artikel 8 van de wet van 15 januari 1990 houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid of het RIZIV-nummer
  • Gegevens betreffende het vaccin, namelijk het merk, het lotnummer en het identificatienummer van het vaccin
  • De datum en de plaats van toediening van elke dosis van het vaccin; de plaats betreft een aanduiding of bijvoorbeeld de vaccinatie is geschied bij een huisarts, in een bepaald bedrijf, in een bepaalde collectiviteit of in een bepaalde vaccinatiepost
  • Gegevens over het schema voor vaccinatie tegen COVID-19 van de persoon waaraan het vaccin wordt toegediend
  • Desgevallend gegevens over de ongewenste bijwerkingen vastgesteld tijdens of na de vaccinatie van de betrokken persoon, waarvan de persoon die het vaccin heeft toegediend of diens gevolmachtigde kennis heeft.

Met wie worden de gegevens gedeeld?


Persoonsgegevens die de lokaal bestuur Roosdaal verwerkt, worden enkel gedeeld met derden indien dit noodzakelijk is voor het verstrekken van de dienst waarvoor zij ingezameld werden of indien er een wettelijke basis of verplichting voor geldt. Concreet worden de gegevens enkel gedeeld met volgende categorieën ontvangers:

  • Verwerkers die instaan voor de ICT-infrastructuur
  • Andere overheidsdiensten waarbij de doorgifte van de gegevens wettelijk noodzakelijk is (bijvoorbeeld de FOD Volksgezondheid, FOD Binnenlandse zaken)
  • Andere overkoepelende organisaties zoals intercommunales waaraan een (deel) van de verwerkingen uitbesteed zijn
  • Bedrijven waarop wij ons beroep voor administratieve doeleinden in kader van de dienstverlening
  • Bedrijven waarop wij ons beroepen voor veiligheidsdoeleinden in kader van de dienstverlening
  • Bedrijven waarop wij ons beroepen voor logistieke doeleinden in kader van de dienstverlening

Op welke grondslag verwerken wij deze gegevens?

 

We verwerken gegevens op basis van de volgende verwerkingsgronden:

  • Noodzaak om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust;
  • Toestemming van de betrokkene voor de verwerking van zijn persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden, bijvoorbeeld het versturen van nieuwsbrieven;
  • Noodzaak voor de vervulling van een taak van algemeen belang.

Openbaarheid


Via de wetgeving openbaarheid van bestuur kunnen derden een verzoek om informatie bij ons indienen. Daarbij worden uw gegevens in principe niet vrijgegeven. In elk geval gaat hier altijd een toetsing aan de privacywetgeving aan vooraf.

Bewaartermijn


Lokaal bestuur Roosdaal bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet vereist is.

Wat betreft de verwerkte persoonsgegevens in verband met COVID-19 worden de persoonsgegevens van betrokkenen bewaard tot 5 dagen na de dag van publicatie van het koninklijk besluit dat het einde van de toestand van de coronavirus COVID-19-epidemie afkondigt.

De persoonsgegevens in Vaccinnet + worden bewaard tot aan het overlijden van de persoon waaraan het vaccin tegen COVID-19 werd toegediend en minimum gedurende 30 jaar na de vaccinatie, onder meer vereist voor een correcte opvolging m.b.t. noodzakelijke hernieuwingen en in de lijn van de standaardbewaartermijn van gezondheidsgegevens in medische dossiers.

Beveiliging van de gegevens


Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens te beschermen.

Uw rechten omtrent uw gegevens

U hebt de volgende rechten volgens de privacywetgeving:

  • Recht op informatie en inzage: u mag weten of we gegevens van u hebben, welke dit zijn, op welke manier deze worden gebruikt en u kunt hierover verdere toelichting krijgen.
  • Recht op correctie:als uw gegevens niet kloppen, mag u ons vragen om deze te verbeteren.
  • Recht op bezwaar: u mag bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens
  • Recht om vergeten te worden:u mag ons in principe vragen uw gegevens te verwijderen, maar als overheid mogen wij hier om wettelijke redenen in de meeste gevallen geen gevolg aan geven

Zolang aan één van bovenstaande rechten niet voldaan werd, mag u ons vragen uw gegevens niet meer te gebruiken. U kunt uw rechten uitoefenen door een verzoek aan ons te richten. Voor onze contactgegevens, zie bovenaan deze privacyverklaring. U zult dan steeds uw identiteit moeten aantonen door een recto verso kopie of scan van uw elektronische identiteitskaart aan te hechten. Wij laten binnen één maand weten wat er met uw verzoek zal gebeuren. Als we niet aan uw rechten kunnen voldoen, dan zullen wij dit motiveren.

Nieuwsbrieven

Wij sturen verschillende soorten nieuwsbrieven vanuit onze diensten. U ontvangt deze als u hierop intekende of gekend bent als klant van één van onze diensten. Wenst u een bepaalde soort nieuwsbrief niet meer te ontvangen, dan kunt u zich uitschrijven 

Beeldmateriaal

Bij de activiteiten die door ons worden ingericht, kunnen er foto’s en sfeerbeelden worden gemaakt. Bent u herkenbaar op een dergelijke foto, dan mag u ons vragen om deze te verwijderen of uzelf onherkenbaar te laten maken. Wij zullen hiervoor het nodige doen.
 
Bij het maken en publiceren van gericht beeldmateriaal wordt er vooraf om uw toestemming gevraagd.

Klachten


Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. Als lokaal bestuur Roosdaal geen gehoor geeft aan uw klacht binnen de 30 dagen nadat de klacht ontvangen werd, kan de klacht ingediend worden bij de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.

Archivering


Er kan een verdere verwerking gebeuren met het oog op archivering in het algemeen belang, wetenschappelijk of historisch onderzoek of statistische doeleinden. Dit wordt niet beschouwd als onverenigbaar met de aanvankelijke doeleinden. In dit kader mogen persoonsgegevens langer bewaard worden.

Wijziging privacyverklaring


Lokaal bestuur Roosdaal kan zijn privacyverklaring wijzigen. De wetgeving is in volle ontwikkeling waardoor deze een impact kan hebben op deze privacyverklaring. De laatste wijziging gebeurde op 27 september 2021.

Contactinformatie GBA

 

De Gegevensbeschermingsautoriteit is de toezichthoudende autoriteit in België op gebied van privacybescherming. Meer info kan je terugvinden op hun website: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger
 Contactinformatie VTC

 

De VTC is de toezichthoudende autoriteit bevoegd voor Vlaamse overheden en instanties op gebied van privacybescherming. Meer info kan je terugvinden op hun website: https://overheid.vlaanderen.be/vlaamse-toezichtcommissie

 

Het decreet van 26 maart 2004 over de openbaarheid van bestuur bepaalt dat elke overheid in Vlaanderen - dus ook de gemeentebesturen - een verplichting hebben om:

  • de burger spontaan zo goed mogelijk te informeren (actieve openbaarheid);
  • aan elke burger inzage ter verlenen in de bestuursdocumenten, er uitleg over te verschaffen en er een kopie van te bezorgen (passieve openbaarheid).

Actieve openbaarheid

De gemeente neemt zelf initiatieven om informatie te geven over haar beleid (inlichtingen over de werking en de structuur van de stad als bestuursorgaan via brochures, infobladen, verslagen van de gemeenteraad,...), regelgeving en dienstverlening. 

 Passieve openbaarheid

Misschien wil je een document van een overheid inkijken, bijvoorbeeld de jaarverslagen, de beslissingen van de gemeenteraad, de begroting en de rekeningen, alle stedelijke reglementen en verordeningen,... Dat kan, want voor de overheden in Vlaanderen geldt dat in principe alle bestuursdocumenten openbaar zijn. Je kan ze inkijken, er meer uitleg over vragen of er (tegen betaling) een kopie van krijgen.

In principe zijn alle dossiers en alle gegevens van de gemeente openbaar. Slechts uitzonderlijk kan een vraag tot openbaarmaking worden geweigerd, bv. bij een onredelijke vraag (te veel opzoekwerk), een onduidelijke vraag, wanneer het bestuursdocument nog niet volledig is, wanneer de openbaarmaking afbreuk zou doen aan de bescherming van de persoonlijke levenssfeer,... Elke weigering moet gemotiveerd worden en gebaseerd zijn op wettelijke gronden.

Praktisch

Je doet je aanvraag schriftelijk per brief, per fax, per e-mail, of je overhandigt ze persoonlijk. In je aanvraag staat duidelijk

  • je naam en correspondentieadres
  • aangelegenheid waarover het gaat
  • indien mogelijk de bestuursdocumenten in kwestie
  • de vorm waarin de informatie bij voorkeur ter beschikking wordt gesteld.

Aanvragen om documenten in te kijken, afschrift en uitleg, richt je aan het college van burgemeester en schepenen

Uitgebreide info: website Vlaanderen.be

 

Verkiezingen

In België is er, voor de Europese, federale en Vlaamse verkiezingen, opkomstplicht. Dit wil zeggen dat je als Belg verplicht bent om deel te nemen aan de verkiezingen, ook al verblijf je in een ander land.
Indien je als Europese burger ingeschreven bent op de kiezerslijst voor de Europese verkiezingen, ben je eveneens verplicht om deel te nemen aan de Europese verkiezingen.
Als je niet kan gaan stemmen, kan je toch je stem uitbrengen door iemand een volmacht te geven. Een kiezer kan echter slechts 1 volmacht uitoefenen.
Als je zelf niet gaat stemmen en je geeft geen volmacht, dan kom je terecht op de lijst van kiezers die niet hebben gestemd. De vrederechter bepaalt welke boete je krijgt als je wordt vervolgd.

Redenen

  1. De kiezer die wegens ziekte of handicap niet in staat is om zich naar het stembureau te begeven of er naartoe gevoerd te worden.
  2. De kiezer die om beroepsredenen:
     - in het buitenland is opgehouden, alsook de leden van zijn gezin die bij hem verblijven;
     - op de dag van de stemming in het Koninkrijk is, maar in de onmogelijkheid verkeert zich in het stembureau te melden.
  3. De kiezer die een activiteit als zelfstandige uitoefent en zich wegens die activiteit niet in het stembureau kan melden.
  4. De kiezer die op de dag van de stemming, ten gevolge van een rechterlijke maatregel, in een toestand van vrijheidsberoving verkeert.
  5. De kiezer die, wegens zijn deelname aan een activiteit naar aanleiding van zijn vrijheid om zijn godsdienst te belijden of zijn overtuiging tot uiting te brengen, in de onmogelijkheid verkeert zich in het stembureau te melden.
  6. De student die zich, om studieredenen, in de onmogelijkheid bevindt zich in het stembureau te melden.
  7. De kiezer die, om andere dan de voormelde redenen, op de dag van de stemming van zijn woonplaats afwezig is wegens een tijdelijk verblijf in het buitenland en zich bijgevolg in de onmogelijkheid bevindt om zich in het stembureau te melden.

De redenen vermeld bij nummer 3 en 7 kunnen aangehaald worden tot de dag voor de verkiezingen (8 juni 2024). De redenen vermeld bij nummer 1, 2, 4, 5 en 6 kunnen aangehaald worden tot de dag van de verkiezingen ( 9 juni 2024).

De redenen voor de volmacht moeten op het volmachtformulier worden aangegeven (dus geen extra attesten zoals in het verleden).

  1. Een arts vermeldt op het attest dat de kiezer die wegens ziekte of handicap niet in staat is om zich naar het stembureau te begeven of er naartoe gevoerd te worden.
  2. De werkgever vermeldt op het formulier dat de kiezer om beroepsredenen in de onmogelijkheid verkeert om zich in het stembureau te melden. Indien de kiezer in het buitenland verblijft, geeft de werkgever deze onmogelijk aan voor de leden van het zijn/haar gezin.
  3. De burgemeester van de woonplaats of zijn afgevaardigde vermeldt op het volmachtformulier, op voorwaarde dat de kiezer zijn ondernemingsnummer voorlegt en een verklaring op erewoord indient, dat de kiezer niet naar het stembureau kan komen, omwille van zijn activiteit als zelfstandige.
  4. De directie van de penitentiaire instelling waar de kiezer verblijft, vermeldt op het formulier dat de kiezer die op de dag van de stemming, in een toestand van vrijheidsberoving verkeert.
  5. De organisator van de religieuze activiteit of activiteit om een overtuiging tot uiting te brengen verklaart dat de kiezer omwille van de deelname aan een activiteit naar aanleiding van zijn vrijheid om zijn godsdienst te belijden of zijn overtuiging tot uiting te brengen, in de onmogelijkheid verkeert zich in het stembureau te melden.
  6. De directie van de onderwijsinstelling verklaart op het volmachtformulier dat de student, omwille van studieredenen, zich in de in de onmogelijkheid bevindt zich in het stembureau te melden.
  7. De burgemeester of zijn afgevaardigde vermeldt dat de kiezer zich op de dag van de stemming wegens een tijdelijk verblijf in het buitenland in de onmogelijkheid bevindt om zich in het stembureau te melden, op voorwaarde dat de kiezer de nodige bewijsstukken voorlegt of op basis van een verklaring op erewoord als de kiezer een dergelijk bewijsstuk niet kan voorleggen.

Voorwaarden voor de persoon met een volmacht

De persoon die een volmacht krijgt, moet geen familielid zijn. De persoon moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • De persoon mag geen volmacht hebben gekregen voor andere stemgerechtigden (1 volmacht per persoon).
  • De persoon moet op de verkiezingsdatum kunnen stemmen voor alle verkiezingen waarvoor je zelf stemgerechtigd bent:
    • een Belgische kiezer kan alleen aan een andere Belgische kiezer een volmacht geven;
    • een niet-Belgische kiezer kan zowel aan een Belgische als aan een niet-Belgische kiezer een volmacht geven.

Procedure

  • Voor de verkiezingen
  1. De volmachtgever (= de persoon die niet kan gaan stemmen) vult deel I bij het volmachtformulier in. Je kan het volmachtformulier voor Belgen en het volmachtformulier voor EU-onderdanen downloaden op onze website of afhalen aan het onthaal bij dienst Burgerzaken.
  2. In deel II van het volmachtformulier duid je de reden van afwezigheid aan. Naast elke reden staat de persoon die dit moet bevestigen.
  3. In deel III vul je de gegevens in van de volmachtkrijger (= de persoon die in jouw plaats gaat stemmen).
  4. In deel IV wordt het volmachtformulier ondertekend door zowel de volmachtgever als de volmachtkrijger.

Staat bij de door jou gekozen reden dat de bevestiging dient te gebeuren door de burgemeester of diens afgevaardigde? Dan moet je een afspraak maken bij dienst Burgerzaken. Dit kan via www.roosdaal.be/boekjeafspraak en kies dan voor “. Je kiest de activiteit ‘Verkiezingen’.

  • Op de dag van de verkiezingen
  1. De persoon met een volmacht moet eerst zelf stemmen in zijn eigen stembureau. Zorg dat er op je eigen oproepingsbrief een datumstempel wordt gezet. Enkel als de datumstempel op jouw oproepingskaart staat, kan je met volmacht stemmen.
  2. Vervolgens gaat de persoon naar het stembureau waar de volmachtgever normaal moest stemmen (dit staat op de oproepingsbrief van de volmachtgever). De persoon met een volmacht neemt volgende documenten mee:
    • het ingevulde volmachtformulier,
    • de eigen identiteitskaart,
    • de eigen oproepingsbrief met het bewijs dat hij/zij/x reeds heeft gestemd (= de stempel aangebracht in eigen stembureau),
    • de oproepingsbrief van de volmachtgever.

Ik wil geen volmacht geven

Je komt dan terecht op de lijst van kiezers die niet hebben gestemd waarbij de vrederechter kan bepalen welke boete je krijgt als je wordt vervolgd.

Als je geen volmacht wil geven of je bent te laat om dit nog te regelen, dan kan je het bewijs van afwezigheid (doktersattest, attest van de werkgever, bewijs van buitenlandse reis of verklaring op eer, …) samen met je oproepingsbrief tot 7 juni 2024 bezorgen aan dienst Burgerzaken of op de dag van de verkiezingen laten afgeven aan de voorzitter van het stembureau waar jij moet gaan stemmen.

Je kan ook achteraf een brief schrijven naar de vrederechter (Vredegerecht, Alfred Algoetstraat 31, 1750 Lennik) met uitleg waarom je niet bent gaan stemmen. Voeg er ook je oproepingsbrief en bewijsstukken bij (doktersattest, attest van de werkgever, bewijs van buitenlandse reis of verklaring op eer, …).

Formulieren

Meer info

verkiezingen.fgov.be

Verkiezingen

Welke verkiezingen vinden dan plaats?

  • Gemeentelijke (lokale) verkiezingen: we kiezen vertegenwoordigers voor de gemeenteraad.
  • Provinciale verkiezingen: we kiezen vertegenwoordigers voor de Provincieraad.

Wie mag gaan stemmen?

  • Belg – stemmen voor gemeentelijke en provinciale verkiezingen
    • minstens 18 jaar zijn, ten laatste op de dag van de verkiezingen,
    • niet geschorst of uitgesloten zijn van het kiesrecht,
    • ingeschreven zijn in het bevolkingsregister van je gemeente, ten laatste op de dag dat de kiezerslijst wordt afgesloten.

  • Niet-Belg – stemmen voor de gemeentelijke verkiezingen
    • minstens 18 jaar zijn, ten laatste op de dag van de verkiezingen,
    • niet geschorst of uitgesloten zijn van het kiesrecht,
    • ingeschreven zijn in het bevolkingsregister van je gemeente, ten laatste op de dag dat de kiezerslijst wordt afgesloten.

Meer info

www.vlaanderen.be/vlaanderen-kiest

Verkiezingen 9 juni 2024

Verkiezingen

Klik hier voor meer informatie over volmachten

Welke verkiezingen vinden dan plaats?

  • Vlaamse verkiezingen: we kiezen vertegenwoordigers voor het Vlaams Parlement
  • Federale verkiezingen: we kiezen vertegenwoordigers voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers
  • Europese verkiezingen: we kiezen vertegenwoordigers voor het Europees Parlement

Wie moet gaan stemmen?

  • Belg – stemmen voor Vlaamse, federale en Europese verkiezingen
    • minstens 18 jaar zijn, ten laatste op de dag van de verkiezingen,
    • niet geschorst of uitgesloten zijn van het kiesrecht,
    • ingeschreven zijn in het bevolkingsregister van je gemeente, ten laatste op de dag dat de kiezerslijst wordt afgesloten.
  • Niet-Belg (Europeaan vanaf 16 jaar) – stemmen voor de Europese verkiezingen
    • minstens 16 jaar zijn, ten laatste op de dag van de verkiezingen,
    • niet geschorst of uitgesloten zijn van het kiesrecht,
    • ingeschreven zijn in het bevolkingsregister van je gemeente, ten laatste op de dag dat de kiezerslijst wordt afgesloten.

Voor meer informatie zie ‘Stemmen als niet-Belg - Europese burgers’.

 

Wie mag gaan stemmen?

  • Belg tussen 16 en 18 jaar – stemmen voor de Europese verkiezingen
    • tussen 16 en 18 jaar zijn (ten laatste op de dag van de verkiezingen moet je de volle leeftijd van 16 jaar bereiken),
    • niet geschorst of uitgesloten zijn van het kiesrecht,
    • ingeschreven zijn in het bevolkingsregister van je gemeente, ten laatste op de dag dat de kiezerslijst wordt afgesloten.

Verblijf je als Belg in het buitenland dan kan je deelnemen aan de federale en Europese verkiezingen. Voor meer informatie zie ‘Stemmen als Belg die in het buitenland verblijft’.

Stemmen bij verkiezingen

Iedere persoon die op de kiezerslijst ingeschreven is, wordt opgeroepen en moet zich aandienen in het stembureau. De eerstvolgende verkiezingen (federale, regionale en Europese verkiezingen) vinden plaats op zondag 9 juni 2024.
Een EU-onderdaan die wil deelnemen aan de verkiezingen moet zich eerst laten inschrijven (voor 31 maart 2024) op de kiezerslijsten (voor meer info omtrent stemmen als EU-onderdaan, klik hier). Eenmaal je ingeschreven bent, ben je verplicht om deel te nemen.
Je moet stemmen in de gemeente waar je, ten laatste op de datum van het vastleggen van de kiezerslijsten, bent gedomicilieerd. Die gemeente moet je oproepingsbrief versturen ten laatste 15 dagen voor de start van de verkiezingen. Als je bent verhuisd na het vastleggen van de kiezerslijsten, dan wordt de oproepingsbrief verzonden naar je vorige adres.

Wat moet ik meebrengen?

  • oproepingsbrief
  • identiteitskaart

Je hebt je oproepingsbrief niet ontvangen?

Heb je 15 dagen voor de verkiezingsdag nog steeds geen oproepingsbrief ontvangen of ben je je oproepingsbrief kwijt? Dan kan je een duplicaat aanvragen bij dienst Burgerzaken. Je kan er tot op de dag van de verkiezingen terecht voor een duplicaat. Op deze oproepingsbrief wordt 'DUPLICAAT' vermeld door het gemeentebestuur.

Je hebt geen oproepingsbrief en geen duplicaat?

Het kiesbureau mag een kiezer, die op de kiezerslijst is ingeschreven, tot de stemming toelaten zelfs als hij zijn oproepingsbrief niet bij heeft, maar dit kan enkel op vertoon van zijn identiteitskaart. De voorzitter van het stembureau bepaalt of hij je toelaat tot de stemming of dat hij je een duplicaat laat afhalen bij dienst Burgerzaken. Opgelet: zonder je oproepingsbrief kan je niet stemmen met volmacht.
Contacteer dienst Burgerzaken voor meer informatie.

Je hebt op de dag van de verkiezingen je identiteitskaart verloren?

Bij diefstal of verlies van uw identiteitskaart of verblijfstitel moet je onmiddellijk aangifte doen bij het gemeentehuis (voor identiteitskaarten) of bij de politie (voor verblijfstitels).
De politie of het gemeentehuis geeft je een voorlopig bewijs van identiteit. Dat document volstaat om te kunnen stemmen.

Uitzonderingen en volmachten

Als je je, om uiteenlopende redenen, op de dag van de verkiezingen niet naar het stembureau kan begeven, kan je toch je stem uitbrengen door een volmacht te geven aan een andere kiezer. Meer info over het geven van een volmacht of het verontschuldigen voor de verkiezingen, kan je hier vinden.

Meer info

verkiezingen.fgov.be

Verkiezingen 13 oktober 2024

Subcategorieën