landschap hoofding 1

Waar zoekt u naar?

Graag uw suggesties !

Heeft u ergens een foutje ontdekt?
Zocht u iets wat u niet vond op onze website?
Heeft u suggesties voor nieuwe toepassingen op onze website?

Bezorg ons uw feedback en help ons
om deze site te verbeteren!

PZ TARL verkoopt voertuig

De politiezone TARL verkoopt een buitendienstgesteld voertuig type Peugeot 307 SW. 

Wie interesse heeft kan een bod binnenbrengen onder gesloten omslag of per post voor 14 april 2021.

Adres : PZ TARL – dienst PLIF t.a.v. mevr. Marleen Heylens – Affligemsestraat 101 te 1770 Liedekerke

Geïnteresseerden kunnen de wagen bezichtigen na afspraak met mevr. Marleen Heylens op het telefoonnummer 053/65.00.46.

  • Kilometerstand:    109.420 km (stand 02/02/2021)
  • Datum eerste inschrijving: 01/04/2004
  • Motorvermogen  66 KW
  • Brandstof: diesel
  • Trekhaak: nee
  • Chassisnummer:     VF33HRHYB83408836  

Voertuig is niet in perfecte staat.

Zoals elk jaar gaat binnenkort de aangifteperiode voor de personenbelasting (PB) van start. De coronacrisis zorgt ook dit jaar voor ongewone omstandigheden, wat maakt dat de FOD Financiën haar aanpak voor het invullen van de aangiften moet aanpassen aan de geldende coronamaatregelen.

Daarom werd beslist om ook dit jaar geen aangiften in te vullen via invulsessies op kantoor en in de gemeenten. In plaats daarvan zal de hulp bij het invullen van de aangifte hoofdzakelijk telefonisch verlopen, op afspraak.

Je aangifte via MyMinfin (Tax-on-web): eenvoudig en snel!

Je aangifte (grotendeels vooraf ingevuld) of je voorstel van vereenvoudigde aangifte is beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web) vanaf begin mei.

Hoe krijg je toegang tot je aangifte of je voorstel van vereenvoudigde aangifte?
Ga naar MyMinfin.be en meld je aan:

 Je krijgt een voorstel van vereenvoudigde aangifte?

Je gegevens zijn juist en volledig? Je moet niets doen.
U zult automatisch uw aanslagbiljet (belastingberekening) ontvangen.

Je gegevens zijn onjuist of onvolledig? Je moet ze corrigeren, ofwel via MyMinfin.be, ofwel via het papieren antwoordformulier.

Meer informatie? Hulp nodig?

Om in de huidige context van het coronavirus je veiligheid te garanderen, zijn de kantoren van de FOD Financiën momenteel gesloten.

Ontvang je documenten van de FOD Financiën digitaal via de eBox

Maak het jezelf gemakkelijk en ontvang je documenten van de FOD Financiën digitaal via de eBox, de digitale en beveiligde ‘brievenbus’ van de overheid.

Activeer je eBox op doemaardigitaal.be! Je krijgt dan een melding zodra er een nieuw document beschikbaar is.

Meer info over de eBox.

Onderstaande antwoorden kunnen heel wat vragen beantwoorden.

Wanneer worden de fiscale fiches verstuurd?

De Pensioendienst start de verzendingen begin maart 2021. Elke gepensioneerde zal zijn fiscale fiche ten laatste in de loop van april 2021 ontvangen.

Hoe worden de fiscale fiches verstuurd?

Je vindt je fiscale fiche ten laatste half april 2021 terug op mypension.be.

Buitenland

Woon je in het buitenland, dan ontvang je je fiscale fiche:

Opgelet: Het printen en versturen van 450 000 fiches kost nu iets meer tijd dan in normale omstandigheden.

België

Woon je in België, dan ontvang je je fiscale fiche:

  • via mypension.be;
    en
  • via je eBox.

    Algemene regel

    De Pensioendienst verstuurt dus geen papieren versie naar elke gepensioneerde. Alle gepensioneerden kunnen hun fiscale fiche via mypension.be raadplegen.
    Bovendien is een papieren versie van de fiscale fiche in België niet nodig, want:
    ● de Pensioendienst bezorgt de fiscale fiches tijdig en correct aan de FOD Financiën;
    ● de FOD Financiën gebruikt deze gegevens bij de voorbereiding van je belastingaangifte.

    Dat betekent dat de pensioengegevens al ingevuld zijn in:
    ● het voorstel van vereenvoudigde aangifte;
    ● de aangifte via MyMinfin (Tax-on-web)
    ● of de aangifte die een medeweker van de FOD Financiën voor jou invult.

    Uitzonderingen

    De pensioendienst verstuurt wel nog een papieren versie naar:
    ● gepensioneerden die hun aangifte vorig jaar op papier deden;
    ● gepensioneerden die geen voorstel tot vereenvoudigde aangifte ontvangen;
    ● huwelijkspartners, van wie de gepensioneerde partner in de loop van 2020 overleden is;
    ● bewindvoerders.

    Opgelet: Het printen en versturen van 450 000 fiches kost nu iets meer tijd dan in normale omstandigheden.

Wat als je toch een papieren versie (of duplicaat) wil aanvragen?
Dat is perfect mogelijk.
Je kan je fiscale fiche altijd printen via je online pensioendossier op mypension.be, vanaf het moment dat deze elektronisch beschikbaar is.

Vanaf 19 april kan je ook een papieren versie aanvragen:

  • via een aanvraagmodule die op de webpagina fiscale fiche staat vanaf 19 april;
  • via online contactformulier van de Pensioendienst;
  • door te bellen naar de Pensioenlijn 1765 (of het betalend nummer vanuit het buitenland: +32 78 15 1765) – optie 4 kiezen na de taalkeuze.

Voor deze aanvraag heb je je rijksregisternummer nodig.
Je kan slechts één aanvraag per maand doen.

Wat staat er op de fiscale fiche?
Op de fiscale fiche staan 2 zaken vermeld:

  • de belastbare bedragen die je in het voorgaande jaar ontving;
  • de bedrijfsvoorheffing die al ingehouden en doorgestort werd naar de FOD Financiën.

Lees meer over de fiscale fiches op: www.sfpd.fgov.be/nl/betaling/fiscale-fiche

Een gepensioneerde wil weten waarom hij toch nog belastingen moet bijbetalen in 2021 terwijl de bedrijfsvoorheffing op zijn pensioen al gestegen is sinds januari 2021.

In 2020 moest hij minder bedrijfsvoorheffing betalen op zijn pensioen. Daardoor moet hij mogelijk wel meer bijbetalen voor zijn personenbelasting in 2021. De FOD Financiën heeft er daarvoor gekozen om de bedrijfsvoorheffing te verhogen vanaf januari 2021.
De lichte verhoging van de bedrijfsvoorheffing sinds januari 2021 is om te voorkomen dat de gepensioneerde moet bijbetalen voor zijn belastingen in 2022. Deze stijging van de bedrijfsvoorheffing zal dus nog geen effect hebben op de eindafrekening van de belastingen van 2021.

Lees meer over de lichte stijging van de bedrijfsverhoging op onze website: www.sfpd.fgov.be/nl/betaling/brut-net#Stijging2021

Wilt je op de hoogte blijven van het laatste pensioennieuws?

Schrijf je dan snel in op de nieuwsbrief van de Pensioendienst via www.sfpd.fgov.be/nl/nieuwsbrief

Opgelet voor valse vaccinatie-uitnodigingen

De komende weken zullen vele duizenden mensen een vaccinatie-uitnodiging ontvangen. Jammer genoeg proberen malafide figuren van deze grootschalige campagne gebruik te maken om mensen financieel op te lichten.
De valse berichten hebben meestal de bedoeling om argeloze burgers geld af te troggelen. Het Crisiscentrum vraagt daarom om zeker nooit geld over te schrijven of bankgegevens te delen als gevolg van een vaccinatie-uitnodiging. De vaccins zijn gratis en de officiële uitnodiging zal je nooit om financiële gegevens vragen.

✅ Burgers ontvangen hun persoonlijke uitnodiging in principe altijd via de post. Enkel als je gegevens gekend zijn, krijg je daarnaast ook een uitnodiging per sms of e-mail. Wantrouw dus sms'jes of e-mails die niet vergezeld zijn van een brief.
ℹ Voorbeeld uitnodigingsbrief: Vaccinatie - Covid 19 - Uitnodiging
✅ Uitnodigingen via e-mail zullen verstuurd zijn vanuit het adres 📧cov19-vaccin@doclr.be. Een officiële sms is afkomstig van het nummer 📲8811.
✅ Je uitnodiging zal steeds je naam vermelden. Ontvang je een bericht dat niet persoonlijk aan jou gericht is, dan is het verdacht.
✅ De afzender is steeds de Vlaamse, Brusselse of Waalse overheid. In geen geval komt een uitnodiging van je gemeente of van één van de merken van de vaccins (Pfizer, Moderna, AstraZeneca…)

⚠️ Het Centrum voor Cybersecurity België vraagt om valse uitnodigingen te melden op hun e-mailadres verdacht@safeonweb.be.
Als je creditcardgegevens hebt doorgegeven, neem dan contact op met CardStop om je kaart te blokkeren. Heb je een wachtwoord opgegeven dat je ook elders op het internet gebruikt? Verander dat dan snel.

#samentegencorona ✊ #vaccinatiecentrumkoornmolen 💉 #laatjevaccineren 🩹 #galmaarden #bever #herne #gooik #lennik #roosdaal

Vaccinatiecentrum Koornmolen

Kijk mee hoe de Koornmolen de afgelopen weken transformeerde van een sporthal naar een echt vaccinatiecentrum.
Het onthaal, de ruimtes voor de medische administratie en het vaccineren alsook een wachtruimte voor na de vaccinatie kregen vorm.
Topwerk door vele topmensen! Vaccinatiecentrum Koornmolen is er klaar voor! Jullie toch ook?

De regels over de activiteiten in georganiseerd verband voor kinderen en jongeren tot en met achttien jaar worden, in lijn met de voorstellen van de ministers van Jeugd, op elkaar afgestemd. Het ministerieel besluit dat deze nieuwe regels een wettelijke basis geeft zal vandaag gepubliceerd worden in het Belgisch Staatsblad. De nieuwe regels gaan in op 1 februari en gelden tot 1 maart 2021.

“Met de nieuwe maatregelen willen we het aantal wisselende contacten van kinderen en jongeren zoveel mogelijk beperken, zonder hen te isoleren. Op die manier willen we de verspreiding van nieuwe, zeer besmettelijke, virusvarianten in ons land tegengaan, de scholen openhouden en de druk op de gezondheidszorg beheersbaar houden”, aldus minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden.

Epidemiologische situatie bij kinderen en jongeren

De epidemiologische situatie in ons land heeft een steeds grotere impact op de werking en de organisatie van het onderwijs. Er zijn reeds verschillende uitbraken van het virus vastgesteld in lagere scholen, waardoor scholen sluiten en kinderen en hun ouders in quarantaine moeten. Het maximaal openhouden van de scholen blijft één van de belangrijkste prioriteiten tijdens deze crisis. Om het aantal contacten van kinderen te beperken, heeft het Overlegcomité daarom beslist om de activiteiten in georganiseerd verband voor kinderen tot en met twaalf jaar in kleinere groepen te laten plaatsvinden.

Ook jongeren van dertien tot en met achttien jaar mogen voortaan, onder bepaalde voorwaarden, aan buitenactiviteiten in georganiseerd verband deelnemen. Na maanden afstandsonderwijs en een gebrek aan groepsactiviteiten vormen deze jongeren vandaag een psychisch kwetsbare groep.

Aangepaste maatregelen

Het ministerieel besluit heeft als doel de regels voor de activiteiten in georganiseerd verband voor kinderen en jongeren tot en met achttien jaar aan te passen en op elkaar af te stemmen, met name:

  • Activiteiten in georganiseerd verband, zonder overnachting, mogen georganiseerd worden voor één of meerdere groepen van maximaal tien personen elk, begeleiders niet meegerekend;
  • Niet-professionele sporttrainingen kunnen in groepen van maximaal tien personen plaatsvinden;
  • De groepen moeten steeds dezelfde zijn; verschillende groepen mogen niet worden samengebracht;
  • Voor kinderen tot en met twaalf jaar worden deze activiteiten zoveel mogelijk buiten georganiseerd. Indien dit niet mogelijk is, worden de ruimtes verlucht;
  • Voor jongeren vanaf dertien jaar worden deze activiteiten verplicht buiten georganiseerd.

Activiteiten voor kinderen tot en met twaalf jaar die reeds vastliggen voor de krokusvakantie (13 tot en met 21 februari 2021) mogen plaatsvinden voor één of meerdere groepen van maximaal vijfentwintig kinderen elk. Deze activiteiten zijn namelijk belangrijk voor de opvang van kinderen tijdens de vakantie.

Het doel van de nieuwe maatregelen is om het aantal wisselende contacten van kinderen en jongeren zoveel mogelijk te beperken en de verspreiding van het virus in deze bevolkingsgroep te vertragen. Er wordt dan ook gevraagd om het aantal groepsgerichte hobby’s te beperken tot één hobby per kind of jongere.

Administratie en logistiek

Medische geschoold personeel

Administratie en logistiek

  1. Steward
    Als steward sta je in voor het vlot verloop van het hele gebeuren.
    Je zal onder andere:
    1. De voorhoofdtemperatuur afnemen bij de bezoekers
    2. Controleren of mondmaskers gedragen worden, de handen ontsmet worden en of de social distancing gerespecteerd wordt
    3. De mensen wegwijs maken
    4. De stoelen ontsmetten in de wachtruimte
    5. Niet medische vragen beantwoorden


  2. Onthaalmedewerker
    Als onthaalmedewerker sta je onder andere in voor: 
    1. De identiteit controleren én de afspraak en de inschrijving controleren en bevestigen.
    2. De naam van het vaccin noteren (bij 2e afspraak)
    3. De burger doorverwijzen naar juiste vaccinatielijn (op basis van kleuren)
    4. De afspraak voor een tweede inspuiting maken.

  3. Medewerker callcenter
    Als medewerker van een callcenter beantwoord je de telefonische vragen van de inwoners.

    We vragen van medewerkers voor administratie en logistiek: 
    • Goede communicatieve vaardigheden zijn hier een meerwaarde
    • Enige kennis van software zoals Office is ook een pluspunt

Medisch geschoold personeel

  1. Medisch administratieve medewerkers
    Als medisch administratieve medewerker ben je verantwoordelijk voor het:
    1. Controleren of burger in de juiste vaccinatielijn staat (o.b.v. 1 ste vaccin)
    2. Overlopen van een vragenlijst (Vraag naar allergieën en eventuele allergische reacties op voorgaande vaccinaties.)
    3. Overleggen met de aanwezige geneesheer bij twijfel
    4. Registreren van de vaccinatie in Vaccinet en in Sharepoint

    We verwachten van medisch administratieve medewerkers:
    • Goede communicatieve vaardigheden
    • Beschikken over medisch-verpleegkundige kennis voor het kunnen inschatten van risico’s en contra-indicaties
    • Gebonden zijn aan het beroepsgeheim

    Volgende personen komen zeker in aanmerking:
    Verpleegkundigen, kinésitherapeuten, bachelor in de dieetleer, studenten verpleegkunde en studenten geneeskunde.

  2. Vaccinators
    We verwachten van vaccinatores:
    • Goede communicatieve vaardigheden
    • Geven van informatie over het vaccin en de mogelijke nevenwerkingen
    • Beschikken over medisch-verpleegkundige kennis
    • Bevoegd zijn om te vaccineren

    Volgende personen komen zeker in aanmerking:
    Artsen, verpleegkundigen, vroedvrouwen met een diploma van voor 2018 (dit kunnen ook vrijwilligers, gepensioneerden, studenten en stagiairs zijn, op voorwaarde dat ze over eenzelfde professionele- of opleidingsachtergrond beschikken)

    Volgende personen komen zeker in aanmerking na een opleiding:
    Tandartsen, apothekers en kinesisten

  3. Apothekers
    Als apotheker bereid je de vaccines voor die toegediend zullen worden.

    Volgende personen komen zeker in aanmerking:
    Artsen, apotheekassistenten, tandartsen, artsen in opleiding, apothekers in opleiding, medische laboranten
Vaccincatiecentrum Roosdaal gekend

Donderdag 14/1 werd door de burgermeesters van de eerstelijnszone Pajottenland beslist om sportcentrum de Koornmolen in Gooik en het bedrijfsgebouw nv Royer in Dilbeek aan te duiden als vaccinatiecentra voor de regio Pajottenland.

De inwoners van Roosdaal zullen zich in Gooik moeten aanbieden.

Beide locaties zijn makkelijk bereikbaar en beschikken over ruime parkeermogelijkheden. Voor minder mobiele personen wordt een oplossing gezocht.

Je ontvangt nog een uitnodiging en meer informatie over de vaccinatie.

Voor beide locaties zoeken we nog vrijwilligers. Hou zeker deze website en onze facebookpagina hiervoor in de gaten.