landschap hoofding 1

Waar zoekt u naar?

Graag uw suggesties !

Heeft u ergens een foutje ontdekt?
Zocht u iets wat u niet vond op onze website?
Heeft u suggesties voor nieuwe toepassingen op onze website?

Bezorg ons uw feedback en help ons
om deze site te verbeteren!

Logo Egovflow

Burgerzaken en Bevolking digitaal

Vraag je documenten op via het nieuwe Burgerloket

Sinds 7 januari 2018 is het nieuwe burgerloket van de dienst burgerzaken operationeel. Dankzij dit nieuwe burgerloket kan je via de website van de gemeente Roosdaal voortaan 24/24, 7/7, op elke locatie (thuis, op het werk, openbare computer, …) én op elke toestel (pc, laptop, smartphone, tablet, …) met slechts enkele muisklikken gratis, veilig en rechtsgeldig attesten en uittreksels zelf opvragen.

 

In de meeste gevallen word je aanvraag meteen verwerkt en binnen enkele seconden printklaar digitaal aangeboden in je mailbox, wat een serieuze tijdswinst betekent. In een aantal gevallen is er nog steeds een tussenkomst van een gemeenteambtenaar vereist, en zal het document enkele dagen nadien in je mailbox printklaar zitten.

Hoe aanvragen?

Surf naar de vernieuwde website van de gemeente of meteen naar het burgerloket.

  1. Via de zoekbalk kan je het gevraagde attest zoeken.
  2. Meld je aan via je identiteitskaart (e-ID). Heb je geen e-ID, klik dan op ‘verder zonder veilig aanmelden.
  3. Vul de gevraagde gegevens in waaronder oa. je e-mailadres.
  4. Enkele tellen later zit het gevraagde document in je mailbox (bij sommige document kan het tot maximaal 48uur duren). Beschik je over geen mailadres? Aanvragen via het e-loket worden gratis per post naar je thuisadres verstuurd.

Uiteraard kan je ook nog steeds alle documenten aan het loket van Burgerzaken, tijdens de openingsuren, verkrijgen.

Gratis

Alle document via het burgerloket worden gratis geleverd.

Nieuw! Alle documenten bevolking en burgerlijke stand worden vanaf januari 2018 gratis aan het loket afgeleverd.

Wat kan je aanvragen?

Een aantal van de attesten die je van thuis uit kan aanvragen:

  • Uittreksel bevolkingsregister
  • Attest van leven, gezinssamenstelling, woonst, …
  • Afschrift van geboorte - huwelijksakte – scheidingsakte (indien voltrokken in Roosdaal)
  • Uittreksel strafregister (voorheen attest voor goed gedrag en zeden)

Rechtsgeldig

Een koppeling met Verifieer® een hybride ondertekenplatform zorgt ervoor dat de afgeleverde documenten volledig rechtsgeldig elektronisch ondertekend bij jou terechtkomen.

Nog vragen?

Neem contact op met dienst Burgerzaken via burgerzaken@roosdaal.be of 054 89 13 20

info@roosdaal.be - © 2018 Gemeente Roosdaal - Privacyverklaring Roosdaal